آفتاب

سفر سیسی به امارات و احتمال دیدار با امیر قطر

سفر سیسی به امارات و احتمال دیدار با امیر قطر

رئیس‌جمهوری مصر اولین سفر رسمی خود به امارات را در روزهای 18 و 19 ژانویه انجام می‌دهد. گفته می‌شود در این سفر حاکم امارات قصد دارد برای پایان دادن به اختلافات قطر و مصر دیداری میان سیسی و امیر قطر ترتیب دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، سفر عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر دو روز به طول می‌انجامد و در جریان آن با سپهبد محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح امارات و همچنین دیگر مقامات این کشور دیدار می‌کند. هدف از این دیدار تحکیم روابط دوجانبه میان قاهره و ابوظبی و بررسی مسائل منطقه اعلام شده است.

این سفر نخستین سفر سیسی به عنوان رئیس‌جمهور مصر به امارات است. وی زمانی که وزیر دفاع مصر و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور بود، در یازدهم مارس 2014 به امارات سفر کرد و در آن هنگام در دیدار با ولیعهد ابوظبی درخصوص تقویت همکاری‌های نظامی میان دو کشور بحث و گفت‌وگو کرد.

سفر سیسی به ابوظبی در سایه روابط مستحکمی صورت می‌گیرد که میان مصر و امارات وجود دارد به ویژه پس از حمایت گسترده‌ امارات از قاهره پس از رخدادها ژوئن 2013 و عزل محمد مرسی، رئیس‌جمهوری برکنار شده مصر.

منابع دیپلماتیک عرب معتقدند که این دیدار برای تحکیم روابط مصر با شورای همکاری خلیج فارس به ویژه پایان دادن به اختلافات میان قطر و مصر است و احتمالا دیداری میان سیسی و تمیم بن حمد، امیر قطر ترتیب داده می‌شود.

انتهای پیام

کد N679062

وبگردی