آفتاب

لیبرمن: برای صلح باید از شر عباس خلاص شویم

لیبرمن: برای صلح باید از شر عباس خلاص شویم

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی با طرح این ادعا که دستیابی به راه حل مسالمت آمیز درباره منازعه عربی - صهیونیستی تا پایان سال 2015 ممکن است، تاکید کرد که اسرائیل باید از "شر عباس" خلاص شود و به جای وی با دیگر کشورهای عربی مذاکره کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی، آویگدور لیبرمن، با اشاره به مذاکرات 23 ساله سازش میان تشکیلات خودگردان و اسرائیل به سخنی از آلبرت انیشتین، فیزیکدان معروف جهان اشاره و خاطر نشان کرد که "این احمقانه است که بخواهی یک تجربه را چند بار تکرار کنی و انتظار حصول نتیجه متفاوت داشتی باشی."

مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از لیبرمن نوشت: امکان دستیابی به راه حل مسالمت آمیزی که ضامن امنیت رژیم صهیونیستی باشد، ممکن است، اما باید اقدامات مهمی انجام دهیم که از جمله آنها می توان به خلاص شدن از شر محمود عباس(رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین) اشاره کرد البته برای این منظور نیازی به ترور وی نیست، بلکه باید این مساله را از طریق مذاکره کشورهای عربی با تشکیلات خودگردان فلسطین محقق کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره دیدار و مذاکره‌اش با محمد دحلان، عضو برکنار شده کمیته مرکزی جنبش فتح در پاریس اظهار داشت: من در پاریس با شخصیت‌های عربی مختلفی دیدار کردم، اما نمی خواهم اسامی آنها را فاش کنم.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پاسخ به این سوال نیز که آیا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم در جریان دیدارهایش قرار داشت، تصریح کرد: در جهان امروزی می‌توان از همه چیز اطلاع حاصل کرد، من در این سفر همراهانی هم داشتم و چنین سفری نمی تواند به ویژه از نخست وزیر اسرائیل مخفی بماند.

وزیر خارجه اسرائیل با اشاره به مذاکرات مخفیانه‌اش با برخی مقامات کشورهای به اصطلاح میانه روی عربی برای امضای توافقنامه صلح، گفت: ابومازن (محمود عباس) انسانی ضعیف است و می‌توان هر گونه راه حل به دست آمده در مذاکرات را به او تحمیل کرد.

اویگدور لیبرمن خاطرنشان کرد که مذاکراتش با مقامات کشورهای عربی در مورد الحاق برخی مناطق فلسطینی داخل خط سبز (اراضی اشغالی 48) به کرانه باختری بوده است. موضوع الحاق برخی مناطق به کرانه باختری به معنای لغو تابعیت اسرائیلی بخشی از ساکنان عرب این مناطق و به تبع آن، رهایی یافتن از خطر ناشی از تغییر بافت جمعیتی موجود در اراضی اشغالی 48 است.

وزیر خارجه تندروی رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه نیز در آغاز تبلیغات انتخاباتی حزب خود "اسرائیل بیتنا" اعلام کرده بود که دیگر در دولتی که با محمود عباس مذاکره کند، مشارکت نخواهد کرد.

لیبرمن پیشتر خاطر نشان کرده بود که برنامه انتخاباتی حزب وی مبتنی بر نابودی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و براندازی محمود عباس است و در ادامه قصد دارد از طریق مبادله اراضی میان اسرائیل و فلسطین و الحاق شهرهایی مانند آریئل به مناطق تحت اشغال رژیم صهیونیستی در قبال واگذاری برخی شهرهای دیگر مانند ام الفحم به طرف فلسطینی، مناطق فلسطینی و صهیونیستی را از هم جدا کند.

این درحالی است که بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته در جامعه صهیونیستی، در سایه افشای پرونده‌های فساد مالی اعضای حزب اسرائیل بیتنا، شانس حزب لیبرمن برای پیروزی در انتخابات پارلمانی 17 مارس آینده به شدت کاهش یافته است و پیش‌بینی می‌شود که این حزب تنها بتواند 6 کرسی پارلمان را تصاحب کند. در پارلمان قبلی حزب لیبرمن 13 کرسی را در اختیار داشت.

انتهای پیام

کد N678859

وبگردی