آفتاب

بری: مذاکرات حزب‌الله و المستقبل ادامه می‌یابد/نتانیاهو از حادثه فرانسه بهره‌برداری کرد

بری: مذاکرات حزب‌الله و المستقبل ادامه می‌یابد/نتانیاهو از حادثه فرانسه بهره‌برداری کرد

رئیس پارلمان لبنان با بیان اینکه تنها اسرائیل از رخدادهای اخیر فرانسه سود می‌برد، گفت: مادامی که بحران در لبنان پابرجاست مذاکرات حزب‌الله و المستقبل ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه النهار، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در سخنانی درخصوص حمله اخیر به نشریه شارلی ابدو فرانسه و همچنین اقدامات فلسطینی‌ها برای مطرح کردن خواسته‌های خود در مقابل پارلمان‌های اروپایی و محافل بین‌المللی گفت: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پاریس خواست تمامی آن چیزی که فلسطینی‌ها به دست آورده بودند را از بین ببرد و برچسب تروریسم را به مسلمانان بچسباند تا جهان جنایت‌های طولانی وی را فراموش کند. نتانیاهو حتی به این مساله اکتفا نکرد و از یهودیان فرانسه خواست تا کشور خود را ترک کرده و به اسرائیل بیایند تا در کرانه باختری سکونت داشته باشند.

وی تصریح کرد: اسرائیل تنها طرفی است که از اقدام تروریستی اخیر در فرانسه سود می‌برد.

وی گفت: واکنش برخی لبنانی‌ها به حمله اخیر به نشریه شارلی ابدو نیز مثل اروپایی‌ها بود و در ابراز تمایل خود به دموکراسی و احساسات خود در قبال آزادی مبالغه کردند بدون اینکه به حقیقت آزادی عقیده پی ببرند و همچنین این افراد در قبال اهانت به ادیان که به بهانه آزادی صورت می‌گیرد، ساکت نشستند.

رئیس پارلمان لبنان تصریح کرد: آنچه در منطقه رخ می‌دهد تمرکز بر گفت‌وگو درباره اوضاع افغانستان، یمن، عراق، سوریه و لبنان است.

وی گفت: مذاکرات میان حزب‌الله و جریان المستقبل مادامی که بحران در لبنان پابرجاست، ادامه خواهد داشت و تلاش دائم برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری نیز ادامه دارد. با به بار نشستن نتایج مذاکرات میان محافل داخلی لبنان مشکلات کشور ما کمتر از دیگر کشورها خواهد شد.

وی افزود: اگر لبنانی‌ها به مذاکرات خود ادامه بدهند می‌توانند طی روزهای آتی مقدمات انتخاب رئیس‌جمهور را فراهم آورند.

انتهای پیام

کد N678822

وبگردی