آفتاب
نایب‌ رئیس کمیسیون اجتماعی:

توزیع ناعادلانه پزشکان متخصص از مشکلات حوزه بهداشت است

توزیع ناعادلانه پزشکان متخصص از مشکلات حوزه بهداشت است

نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: توزیع ناعادلانه پزشکان متخصص به ‌ویژه در شهرهای کوچک از مشکلات اساسی حوزه بهداشت و درمان است.

محسن علیمردانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی حوزه بهداشت و درمان توزیع ناعادلانه پزشکان متخصص کشور به ‌ویژه در شهرهای کوچک است که شهروندان را با مشکلات عدیده‎ای مواجه می‎کند.

وی افزود: قطعاً حضور پزشک متخصص در ساخت ‌و ساز و تجهیز مراکز پزشکی درمانی لحاظ شود، زیرا بدون حضور پزشک متخصص قطعاً بهره‎وری لازم از هزینه‎های صورت گرفته، اتفاق نمی‎افتد.

علیمردانی تصریح کرد: در برخی کلان‌شهرها تجمیع پزشکان متخصص را شاهد هستیم، در حالی‌ که در شهرهای کوچک شاهد کمبود پزشکان متخصص هستیم، هر چند نباید از نظر دور داشت که زندگی در شرایط سخت و بدون وجود زیرساخت‏ها برای بسیاری از مردم سخت است، لذا باید در توسعه درمانی شهرهای کوچک توجه به زیرساخت‏‌های دیگر را نیز مورد توجه قرار داد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در حوزه بیمه مشکلات زیادی را شاهد هستیم و باید زمینه‎ای فراهم شود که همه مردم دارای یک دفترچه بیمه باشند، زیرا به دلیل برخی ضعف‎ها، شاهد بی‎عدالتی‎هایی در حوزه درمان هستیم.

علیمردانی با بیان اینکه بسیاری از مسوولان دغدغه درمان قشر آسیب‎پذیر را دارند، گفت: با پیگیری مجلس و سیاست‎گذاری‎‏های این حوزه، دولت اقدامات خوبی را در حوزه بهداشت و درمان انجام داده است که امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.

نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بیمه تکمیلی نیز از اقدامات خوب در حوزه بهداشت و درمان است و چنانچه نمایندگی‎های بیمه در انجام وظایف خود کوتاهی کنند تخلفات صورت گرفته پیگیری می‌شود.

انتهای پیام

کد N678719

وبگردی