آفتاب

پنتاگون اطلاعات مربوط به آموزش "مخالفان میانه‌روی سوری" را اعلام کرد

پنتاگون اطلاعات مربوط به آموزش "مخالفان میانه‌روی سوری" را اعلام کرد

وزارت دفاع آمریکا گفت، برنامه آموزش "مخالفان میانه‌روی سوری" احتمالاً شامل 1000 آموزش‌دهنده و پرسنل پشتیبان آمریکایی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، جان کربی، سخنگوی پنتاگون در کنفرانسی خبری گفت: تعداد اولیه آموزش‌دهندگان آمریکایی 400 تن خواهد بود اما احتمالاً تعداد کل به 1000 تن خواهد رسید. حتی ممکن است تعداد آموزش‌دهندگان از 1000 تن هم افزایش یابد. نمی‌توانم این مساله را رد کنم.

وی افزود: برخی دستورات استقرار نیروهای آمریکایی احتمالاً تا چند روز آتی صادر می‌شود و استقرار نیروها ظرف چهار تا شش هفته آتی شروع خواهد شد. این نیروها که فعالیت آنها از عملیات‌های ویژه تا عادی دسته‌بندی می‌شود در دست‌کم سه سایت آموزشی مختلف در عربستان سعودی، قطر و ترکیه مستقر خواهند شد.

کربی ادامه داد: با این حال تعیین دقیق تعداد نیروهای آموزش‌دهنده آمریکایی یا اینکه این نیروهای آمریکایی اهل کجا هستند، بسیار زود است.

پنتاگون در ژوئن سال 2014 میلادی به عنوان "بخش مهمی از استراتژی نظامی آمریکا برای مقابله، شکست و نابودی داعش" این برنامه آموزشی 500 میلیون دلاری را پیشنهاد کرد. کنگره آمریکا ابتدا این برنامه را در سپتامبر سال 2014 میلادی برای سه ماه تصویب کرده و در دسامبر همان سال این برنامه را تا سال 2016 میلادی تمدید کرد.

جان کربی گفت: هنوز هیچ سربازگیری آغاز نشده و این آموزش تا پیش مارس سال‌جاری میلادی آغاز نخواهد شد.

وی افزود: انتظار می‌رود آموزش مخالفان میانه‌روی سوری چند ماه به طول انجامد و آنها تا پایان سال‌جاری میلادی آماده خواهند بود تا وارد جنگ با شبه‌نظامیان داعش در سوریه شوند.

این سخنگوی پنتاگون ادامه داد: مخالفان میانه‌روی سوری به خاطر سه هدف آموزش داده می‌شوند؛ اول به خاطر دفاع از جوامع و شهروندان خودشان در سوریه در برابر گروه‌های افراط‌گری همچون داعش، دوم به خاطر راه‌اندازی جنگ علیه شبه‌نظامیان داعش و سوم به خاطر همکاری با رهبران مخالف سیاسی در راستای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی برای جنگ داخلی سوریه.

انتهای پیام

کد N678677

وبگردی