آفتاب

سناتور آمریکایی‌: عربستان به سرکوب فعالان حقوق بشر پایان دهد

سناتور آمریکایی‌: عربستان به سرکوب فعالان حقوق بشر پایان دهد

یکی از سناتورهای آمریکایی از دولت عربستان خواست تا سرکوب حامیان حقوق بشر را متوقف و فعالان حقوق بشر این کشور را هرچه سریعتر آزاد کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سناتور "پاتریک لهی" در بیانیه‌ای اعلام کرد: من از دولت عربستان می‌خواهم که "ولید ابوالخیر" و "رائف بدوی" را آزاد کرده و تمام اتهام‌های مطرح شده علیه آنها را لغو کند. این نوع سرکوب و وحشی‌گری هیچ جایگاهی در قرن بیست و یکم ندارد.

اخیرا ولید ابوالخیر موسس و مدیر گروه نظارتی «دیده‌بان حقوق بشر عربستان» به پنج سال تمدید حبس 10 ساله محکوم شد. محکومیت وی به اتهام توهین به سیستم قضایی عربستان و لطمه به وجهه‌ پادشاهی مطرح شده بود. رائف بدوی نیز که از بستگان وی است، یک سعودی وبلاگ‌نویس است که به 1000 ضربه شلاق محکوم شده و جرم وی جرایم سایبری است.

زائد راعد الحسین کمیسیونر ارشد سازمان ملل در امور حقوق بشر پنجشنبه گذشته از عربستان سعودی درخواست کرد که مجازات رائف بدوی را به حالت تعلیق درآورد.

سناتور پاتریک لهی در بیانیه‌ای گفت: در حالی که مقام‌های سعودی کشتار وحشیانه روزنامه‌نگاران نشریه فرانسوی "شارلی ابدو" را محکوم می‌کند و سفیر آنها در راهپیمایی پاریس شرکت می‌کند، وزارت دادگستری عربستان خود را برای اجرای حکم 1000 ضربه شلاق رائف بدوی آماده می‌کند. این بسیار مضحک است.

انتهای پیام

کد N678638

وبگردی