آفتاب

استانی شدن انتخابات مجلس تمرین تثبیت دموکراسی در کشور است

استانی شدن انتخابات مجلس تمرین تثبیت دموکراسی در کشور است

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح استانی شدن انتخابات زمینه برچیده شدن سنت‌های قدیمی و غلط مرسوم در میان مردم را فراهم می‌کند.

محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با استقبال از اجرا شدن احتمالی طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این طرح زمینه برچیده شدن سنت‌های قدیمی و غلط مرسوم در میان مردم استان و کشور را فراهم می‌کند چرا که در بسیاری موارد ساکنین حوزه‌های انتخابیه اصلی و فرعی توقعات بی‌جایی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دارند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در بیان نتیجه اجرایی شدن این طرح در جامعه افزود: به‌روشنی و با قاطعیت نمی‌توان درباره سرنوشت طرح جدید استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، آثار، عواقب یا عوارض این طرح سخن گفت بلکه باید منتظر ماند و نتایج عملی اجرای این طرح را با نتایج پیش‌بینی‌شده آن بر روی کاغذ مقایسه کرد.

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی را تمرین خوبی برای تثبیت دموکراسی در کشور دانست و گفت: این طرح نگاه به فعالیت‌های کلان کشور را از حالت جزیره نگری و پراکنده نگری خارج کرده و امکان حضور افراد نخبه و فرهیخته را در دور آتی انتخابات مجلس شورای اسلامی فراهم می‌کند.

انتهای پیام

کد N678528

وبگردی