آفتاب

انتقاد شدید سوئد از رژیم صهیونیستی/ "اسرائیل تمام خط قرمزها را زیر پا گذاشته است"

انتقاد شدید سوئد از رژیم صهیونیستی/ "اسرائیل تمام خط قرمزها را زیر پا گذاشته است"

وزیر خارجه سوئد تصریح کرد: اسرائیل در برخورد با مساله به رسمیت شناختن کشور فلسطین، حتی همپیمانان و دولت‌های نزدیک به خود را می رنجاند و تمامی خط قرمزها را زیر پا گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری پانوراما، مارگوت والستروم، وزیر خارجه سوئد در مصاحبه‌ای مطبوعاتی تصریح کرد: اسرائیل به شکلی غیر قابل قبول درباره ما و دیگران صحبت می‌کند و در رفتارش به گونه‌ای عمل می‌کند که نه تنها آمریکا، بلکه بقیه را نیز آزرده کرده است.

از زمانی که استفان لوفون، نخست وزیر سوئد و عضو حزب سوسیال دموکرات این کشور در اولین سخنرانی خود در برابر پارلمان از به رسمیت شناختن کشور فلسطین سخن گفت، روابط میان رژیم صهیونیستی و سوئد رو به وخامت گذاشت.

وزیر خارجه سوئد در بخشی دیگر از مصاحبه خود با بیان این مطلب که از فلسطین و مذاکرات صلح خاورمیانه حمایت می‌کند، به شدت از سیاست‌های رژیم صهیونیستی انتقاد و تاکید کرد: رفتارهای اسرائیل خصمانه است. اسرائیلی‌ها به شهرک سازی و ویران کردن خانه‌های فلسطینیان ادامه می‌دهند. آنها به سیاست‌های اشغالگرایانه خویش تداوم می بخشند و با این کار، برقراری صلح را مشکل می‌کنند.

قرار بود وزیر امور خارجه سوئد هفته جاری سفری به اراضی اشغالی سال 48 داشته باشد ؛ ولی این دیدار به تاخیر افتاد.

دولت سوئد دلیل این تاخیر را پر بودن برنامه کاری وزیر خارجه عنوان کرد ؛ ولی رادیو سراسری سوئد به نقل از یک مسئول عالی رتبه در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: اگر والستروم وارد اسرائیل می شد، کسی از او استقبال نمی کرد و این سفر یک سفر رسمی نیست و اقدام سوئد در به رسمیت شناختن کشور فلسطین "غیر دوستانه" بود.

پل هرشون، سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی تاکید کرد: انجام چنین دیدارهایی آن هم در آستانه انتخابات دشوار است.

انتهای پیام

کد N678520

وبگردی