آفتاب

تعهد اوباما و کامرون برای مقابله با افراطیون/تاکید بر رهگیری فعالیت‌ اینترنتی شبه‌نظامیان

تعهد اوباما و کامرون برای مقابله با افراطیون/تاکید بر رهگیری فعالیت‌ اینترنتی شبه‌نظامیان

رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر انگلیس ضمن متعهد شدن نسبت به مقابله با «ایدئولوژی سمی» افراط‌گرایان اعلام کردند، آژانس‌های اطلاعاتی باید با وجود نگرانی‌ها نسبت به مسائل حفظ حریم خصوصی، اجازه رهگیری آنلاین شبه‌نظامیان را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "باراک اوباما"، رئیس‌جمهوری آمریکا و "دیوید کامرون،" نخست‌وزیر انگلیس در بحبوحه افزایش نگرانی‌ها نسبت به تهدید افراط‌گرایان در اروپا پس از حملات مرگبار پاریس و تبادل آتش میان مقامات بلژیک و مظنونین تروریستی، به مدت دو روز در کاخ سفید مذاکراتی را برگزار کردند.

کامرون پس از مذاکره با اوباما در کنفرانس خبری مشترکی در کاخ سفید گفت: ما با یک "ایدئولوژی سمی" و "متعصبانه" مواجه هستیم که می‌خواهد یکی از بزرگترین مذاهب جهان را تحریف کرده و درگیری، ترور و مرگ به بار بیاورد. ما به همراه متحدانمان هر کجا که این ایدئولوژی ظاهر شود، با آن مقابله خواهیم کرد.

اوباما نیز در این کنفرانس خبری گفت: من و کامرون موافقیم که نیروهای نظامی و اطلاعاتی به تنهایی نمی‌توانند این مشکل را حل کنند و آنها در زمینه استراتژی‌ها با یکدیگر همکاری می‌کنند تا با افراط‌گرایی خشونت‌آمیزی که نیروها را افراطی کرده و مردم به ویژه جوانان را بسیج می‌کند تا در اقدامات تروریستی مشارکت کنند، مقابله کنند. توانایی این افراطیون برای برقراری ارتباطات آنلاین و پخش تبلیغات سربازگیری در اینترنت، برای مقامات چالشی محسوب می‌شود.

اوباما و کامرون نسبت به محصولات جدید کدگذاری شده که دولت‌ها را از رهگیری افراط‌گرایانی که قصد حمله دارند، باز می‌دارد، ابراز نگرانی کردند.

کامرون گفت: ما خواستار راه‌های غیرقانونی نیستیم. ما خواستار راه‌های کاملا شفاف از طریق روال‌های قانونی هستیم که باید به حفظ امنیت کشورهایمان کمک کنند.

اوباما در ادامه افزود: دولت آمریکا با شرکت‌های مربوط به تکنولوژی همکاری کرده تا به نگرانی‌ها نسبت به حفظ حریم خصوصی بدون جلوگیری از تحقیقات رسیدگی کند. رسانه‌های اجتماعی و اینترنت نخستین راهی هستند که این سازمان‌های تروریستی از آنها برای ارتباط برقرار کردن استفاده می‌کنند.

اوباما ادامه داد: ما همچنان قصد داریم راه‌هایی پیدا کنیم تا مطمئن شویم اگر یکی از شاخه‌های القاعده در انگلیس یا آمریکا قصد انجام عملیاتی را داشت، بتوانیم از بروز یک تراژدی واقعی جلوگیری کنیم.

اوباما و کامرون همچنین توافق کردند تا مانورهای امنیتی سایبری انجام داده و گروه مشترک «سایبری» ایجاد کنند تا برای عملیات‌های هک کردن آماده شده و اطلاعات مربوط را تبادل کنند.

انتهای پیام

کد N678336

وبگردی