آفتاب

آشوب در ارمنستان بواسطه استراد نظامی روسی به مسکو

آشوب در ارمنستان بواسطه استراد نظامی روسی به مسکو

اعتراضات مردم ارمنستان به اقدام دولت در استرداد یک نظامی روسی متهم به قتل عام یک خانواده در این کشور، به مسکو همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، هزاران نفر از مردم ارمنستان برای دومین روز متوالی با برگزاری تظاهرات خواستار آن شدند که سرباز روس مظنون به قتل عام شش نفر از اعضای یک خانواده ارمنی در شهر گیومری، در ارمنستان محاکمه شود.

دست کم چهارده نفر در درگیری میان پلیس و معترضان در برابر ساختمان کنسولگری روسیه در گیومری، دومین شهر بزرگ ارمنستان، زخمی شدند. در ایروان، پایتخت ارمنستان هم صدها نفر از معترضان در مقابل سفارت روسیه دست به تظاهرات زدند.

به گفته پلیس ارمنستان، والری پرمیاکوف، سرباز روس اعتراف کرده که از پایگاه نظامی شماره ۱۰۲ در گیومری خارج شده و پس از ورود به یک خانه، شش تن از اعضای یک خانواده از جمله یک کودک دو ساله را با اسلحه به قتل رسانده است. کودک شش ماهه ای نیز بر اثر ضربات چاقو بشدت مجروح شده است.

علت و انگیزه این جنایت نامشخص است. این سرباز روس هنگام عبور از مرز ارمنستان و فرار به ترکیه دستگیر و به مقامات روس تحویل داده شده است.

روسیه یکی از هم پیمانان اصلی جمهوری ارمنستان محسوب می شود و هزاران تن از نظامیان خود را در این کشور مستقر کرده است.

این وضعیت در حالی است که در جریان این اعتراضات تظاهرکنندگان خشمگین، پایگاه نظامی روسیه را در شهر گیومری در ارمنستان محاصره کردند.

کد N678062

وبگردی