آفتاب

ابومرزوق: پرونده تبادل اسیران با اسرائیل بسته شده است

ابومرزوق: پرونده تبادل اسیران با اسرائیل بسته شده است

موسی ابومرزوق اعلام کرد: به دلیل عدم پایبندی اسرائیل به تعهدات خود در خصوص آزادی اسیران که در 18 سپتامبر 2011 توافق‌هایی منعقد شد، این پرونده بسته شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت اینترنتی النشره، "موسی ابومرزوق،" از رهبران برجسته حماس در گفت‌وگویی خبری تصریح کرد: اسرائیل درخصوص این توافق که با نظارت مصر منعقد شده خلف وعده کرد و مجددا تعداد بسیاری را که براساس این توافق آزاد شده بودند، بازداشت کرد. با این شرایط چگونه ممکن است که مذاکرات را با آنها در مورد آزادی اسیران جدید آغاز کنیم.

وی همچنین از محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین به دلیل اینکه اراده سیاسی واقعی برای بازسازی غزه ندارد و بر دولت توافق ملی اعمال فشار می‌کند تا به وظایف خود برای بازسازی نوار غزه عمل نکند، انتقاد کرد.

موسی ابومرزوق عنوان داشت: میزان کمک‌های امارات به حدود 500 میلیون دلار می‌رسد و میزان این کمک‌ها در جایگاه دوم پس از کمک‌های قطر قرار دارد که در حمایت از نوار غزه صورت می‌گیرد. طرح‌های دیگری نیز از سوی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد که محل اقامت او به غزه انتقال یافته است، اما همچنان دفتر او در قاهره است و میان قاهره و غزه در رفت و آمد است.

انتهای پیام

کد N677932

وبگردی