آفتاب
حجت الاسلام خاتمی:

استکبار جهانی در تلاش برای ایجاد موج جدید اسلام هراسی در جهان است

استکبار جهانی در تلاش برای ایجاد موج جدید اسلام هراسی در جهان است

زنجان-نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: استکبار جهانی در تلاش برای ایجاد موج جدید اسلام هراسی در جهان است و چاپ کاریکاتور موهن علیه پیامبر اسلام در همین راستا است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی خاتمی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه  افزود: استکبار جهانی همواره در طی مقاطع مختلف تلاش کرده با به راه انداختن توطئه های مختلف علیه اسلام و مسلمانان نسبت به ایجاد موج اسلام  هراسی اقدام کند.

وی نخستین موج اسلام هراسی را چاپ کتاب آیات شیطانی سلمان رشدی عنوان کرد و ادامه داد: این اسلام هراسی از سوی آمریکا و اسرائیل و کشورهای استکباری صورت گرفت که امام خمینی (ره) در مقابل این موضوع جواب دندانشکنی داد و با صدور حکم قتل سلمان رشدی به این توطئه پایان داد.

حجت الاسلام خاتمی گفت: توطئه مرموز ۱۱ ستامبر را دومین موج اسلام هراسی است متهم نخست این مسئله آمریکا و صهیونیست‌ها هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان موج سوم اسلام هراسی را از سال ۸۵ دانست و ادامه داد: در این سال‌ها بسیاری از افراد به اسلام پیوسته و سپس موج بیداری اسلامی شکل گرفت، که در همان زمان نیز توهین به پیامبر و مقدسات از سوی دشمنان صورت می‌گرفت که همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تربیت تروریستها موجب شده دشمنان بیش از گذشته خودشان گرفتار تروریسم شوند و وقوع حوادث اخیر این موضوع را بخوبی نمایان می کند افزود: توطئه دشمنان دامن گیر خودشان نیز شده است و تروریبست های دست پروده آنها اقدام ترور. عملیات تروریستی می زنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان  اینکه جهان اسلام همواره قربانی ترور بوده است گفت: در راهپیمایی ضد تروریسیم در فرانسه آدمکش‌ها در صف اول مقابله با تروریست دست دردست هم حضور داشتند این در حالی است که خود آنان جنایات متعددی را در کشورهای فلسطین و سوریه انجام داده اند.

حجت الاسلام خاتمی  با بیان اینکه تشیعی که از انگلیس و لندن برنامه می‌گیرد و تسننی که نوکر آمریکا است ضد اسلام است گفت: اختلاف‌افکنی در بین شیعیان، شیعیان و سنی‌ها توطئه دشمنان علیه مسلمانان محسوب می‌شود.

حجت الاسلام خاتمی تصریح کرد: ترور در نظام اسلامی از جایگاهی برخوردار نیست و توهین به ادیان رسمی جهان از سوی ایران قابل قبول نیست.

وی با اشاره به اینکه امروز آدمکش‌ها در صف اول مقابله با تروریست قرار گرفته‌اند، افزود: حساب چند نفر تشییع بی‌بصیرت و خشکه مذهب از دیدگاه مقام معظم رهبری نباید به حساب اسلام و مسلمانان گذاشته شود.

نمانیده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان  در ادامه  بر ضرورت جلوگیری از بروز اختلاف در جامعه عنوان کرد و گفت: بلندگوی مجلس شورای اسلامی نباید وسیله ای برای سخنان زهر آگین و خاموش کردن امید و بد بینی آنها به دولت و مسئولان باشد.

حجت الاسلام خاتمی گفت: ترور در نظام اسلامی از جایگاهی برخوردار نیست و توهین به ادیان رسمی جهان از سوی ایران قابل قبول نیست.

وی بر ضرورت جلوگیری از اختلاف تاکید کرد و گفت: بلندگوی مجلس نباید وسیله‌ای برای سخنان زهر آگین و خاموش کردن امید و بد بین کردن آنها به دولت و مسئولان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان افزود: از دیدگاه مقام معظم رهبری جناح‌های سیاسی باید سعی خود را بر پیشرفت کشور در زیر پرچم پر عزت احکام اسلامی متمرکز کرده و از جبهه‌گیری‌های ناسالم جلوگیری شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز غزه گفت: ۶۶ سال است رژیم غاصب اسرائیل با فلسطینی‌ها به جنگ برخواسته و همچنان مورد حمایت کشورهای استکباری است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه امام خمینی (ره) خفقان و سکوت در خصوص رژیم جعلی اسرائیل را شکست افزود: از دیدگاه امام راحل سازش با این رژیم را سازش با کفر است

حجت الاسلام خاتمی گفت: ملت ایران تنها ملتی است که در مقابل رژیم جعلی اسرائیل ایستاده‌اندو امروز با صلابت و قدرت مقام معظم رهبری این روش را در پیش گرفته‌اند.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز ۲۶ دی ماه فرار شاه از کشور افزود: این روز تاریخی است و مردم نتیجه مقاومت و ایثار را دریافت کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: در اثر مبارزه و در صحنه بودن مردم و خون شهدا شاه مجبور به فرار از کشور شد و در این میان ضروری است جوانان تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۷ را مطالعه کنند.

حجت الاسلام خاتمی گفت: شاه نوکری خود را در این تاریخ به آمریکا و انگلیس نشان داد. شاه فردی ضعیف‌النفس، دارای روحیه تملق و چاپلوس و فاسد عقیده بود و در دوران ستمشاهی برای رواج بی‌حجابی در جامعه به سایر افراد بی‌دین فضا را ایجاد کرد و نقطه اتکای شاه آمریکا و انگلیس بود.

حجت الاسلام خاتمی تاکید کرد: در تظاهرات سال ۵۶ و ۵۷ شاه مخالفان را سرکوب می‌کرد و شاه به فرماندهان نظامی خود اجازه قتل ۳۱ میلیون نفر را داد و دشمنان فکر نمی‌کردند نظام اسلامی به این زودی پیروز شود و نمادهای شاه در کشور توسط مردم نابود شد و به زباله دان تاریخ سپرده شد.

کد N677921

وبگردی