آفتاب

امام جمعه جدید قم معرفی شد

امام جمعه جدید قم معرفی شد

آیت الله علیرضا اعرافی رییس جامعه المصطفی العالمیه، روز جمعه به عنوان امام جمعه جدید قم معرفی و خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته را ایراد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، مراسم معارفه حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، رییس جامعه المصطفی العالمیه به عنوان امام جمعه قم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رییس دفتر رهبر معظم انقلاب برگزار شد.

پیش از این مراسم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور به ایراد سخن پرداخت و از تلاش ائمه جمعه قم در جهت خدمت به اسلام و انقلاب تقدیر و تشکر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی خاطرنشان کرد: از حجت الاسلام اعرافی تشکر می‌کنیم که توصیه رهبر معظم انقلاب را پذیرفته و بار این مسؤولیت سنگین را بر دوش گرفتند.

وی ادامه داد: شهر مقدس قم به سبب وجود حوزه‌های علمیه و حضور مراجع تقلید و علما از جایگاه ویژه‌ای میان علما و ملت برخوردار است، این شهر را همه به عنوان محور و اسوه می‌دانند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور در ادامه سخنان خود از زحمات آیت‌الله ابراهیم امینی، امام جمعه سابق قم تقدیر کرد و بیان داشت: آیت‌الله امینی فرمودند که به سبب درد پا نمی‌توانند بایستند، از این‌رو نمی‌توانند در خطبه‌های نماز جمعه حضور داشته باشند.

تقوی همچنین از زحمات و تلاش‌های آیت‌الله استادی، آیت‌الله حسینی بوشهری و حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تقدیر و تشکر کرد و بیان داشت: آیت‌الله استادی نیز قول داده است که در تریبون نماز جمعه حضور پیدا کرده و به دیگر ائمه جمعه کمک کنند.

گفتنی است؛ در این مراسم حضرات آیات عبدالله جوادی آملی، سید محمود هاشمی شاهرودی، آیات محسن خرازی، موسوی جزایری، سید هاشم حسینی بوشهری، سید احمد خاتمی، محسن اراکی، طه محمدی و حجج‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، محمود عبداللهی و محمد خرسند حضور داشتند.

انتهای پیام

کد N677894

وبگردی