آفتاب
معاون وزیر خارجه:

حادثه تروریستی فرانسه نتیجه سیاست دوگانه غرب دربرابر تروریسم بود

حادثه تروریستی فرانسه نتیجه سیاست دوگانه غرب دربرابر تروریسم بود

معاون وزیر خارجه کشورمان گفت: اتفاق تروریستی که در فرانسه رخ داد گوشه کوچکی از هشدار جمهوری اسلامی ایران به غرب برای عدم اتخاذ سیاست دوگانه در قبال تروریسم و مبارزه‌ای جدی با آن بود.

حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر خارجه کشورمان که در مراسم اولین سالگرد ابوالقاسم اسدی دیپلمات شهید ایرانی در یمن حضور یافته بود، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد این دیپلمات شهید ایرانی اظهار کرد: حادثه ناگواری که برای ابوالقاسم اسدی دیپلمات ایرانی رخ داد از لحظه وقوع از طریق مقامات یمنی برای بررسی درخصوص عوامل ترور اسدی پیگیری شده است.

او ادامه داد: تاکنون دو نفر از عواملی که در ترور این دیپلمات ایرانی نقش داشته‌اند، دستگیر شده‌اند و این مساله به کشف اطلاعات بیشتری در این زمینه کمک کرده است.

امیرعبداللهیان همچنین در مورد آخرین وضعیت نیکبخت دیگر دیپلمات ایرانی که از حدود یک سال پیش در بحرین گروگان گرفته شده است و نیز اقدامات وزارت خارجه کشورمان برای آزادی این دیپلمات ایرانی گفت: ما همچنان در حال پیگیری وضعیت نیکبخت یکی دیگر از دیپلمات‌های ایرانی هستیم که توسط عوامل تروریستی ربوده شده است.

او در این باره تصریح کرد:‌بر طبق اطلاعاتی که وزارت خارجه کشورمان در این باره به دست آورده است، هم اکنون این دیپلمات ایرانی در سلامت کامل به سر می‌برد و وزارت خارجه همه تلاش خود را برای بازگرداندن او به ایران انجام خواهد داد.

معاون وزیر خارجه کشورمان در ادامه در مورد اقدام تروریستی القاعده در فرانسه نیز اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در خط مقدم مبارزه با تروریسم در منطقه بوده و در عراق و سوریه نیز حضور داشته است.

او ادامه داد: ما از ابتدای آغاز بحران در سوریه به کشورهای غربی و برخی از کشورهای منطقه هشدار داده بودیم که نسبت به بهره‌برداری ابزاری از تروریسم جدا اجتناب کنند، چرا که تبعات منفی آن همه جوامع بین‌المللی را دربرخواهد گرفت. و اتفاقی که در فرانسه رخ داد گوشه کوچکی از آنچه جمهوری اسلامی ایران پیش‌تر به غرب هشدار داده بود محسوب می‌شود.

وی افزود: امیدوار هستیم که در آینده کشورهای غربی و برخی کشورهای منطقه با اهتمام جدی نسبت به مبارزه با تروریسم بدون اتخاذ هرگونه سیاست دوگانه عمل کنند.

امیرعبداللهیان در ادامه گفت:‌جمهوری اسلامی ایران در هماهنگی کامل و بنا به درخواست دولت عراق و سوریه به مبارزه قاطع با تروریست ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

کد N677845

وبگردی