آفتاب

توصیف شرایط مذاکرات از زبان اشتاین مایر/احتمال دیدار مجدد ظریف و کری

توصیف شرایط مذاکرات از زبان اشتاین مایر/احتمال دیدار مجدد ظریف و کری

وزیر امور خارجه آلمان در کنفرانس خبری مشترک با همتای ایرانی خود از وارد شدن مذاکرات هسته ای به مرحله ای سرنوشت ساز سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزیتر، «فرانک والتر اشتاین مایر» با بیان این نکته در ادامه گفت: طرفین باید از این فرصت استفاده کنند. 

اشتان مایر با اشاره به تمدید هفت ماهه مذاکرات اتمی گفت: ما اکنون باید از این فرصت زمانی که به تازگی به دست آمده است استفاده کنیم. نباید از هیچ کاری فروگذاری کنیم تا این بار پس از سال‌ها بتوانیم به راه‌حلی دست یابیم.

وی اظهار داشت که مجاری دستیابی ایران به سلاح هسته‌ ای باید بدون هیچ تردید و ابهامی به صورت دائمی مسدود شود و در عوض، تحریم‌ها نیز مطمئنا لغو ‌‌می‌شود.

وزیر خارجه آلمان در نهایت گفت: ما توافقنامه موقت ژنو را دو بار تمدید کرده‌ایم، اما در آخرین نشست نیز بر سر این امر توافق داشتیم که نمی‌ توان مذاکرات را برای دوره‌ای نامحدود تمدید کرد.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران نیز در این کنفرانس خبری گفت: ما ۱۱ سال را از دست داده‌ایم و شرایط بهتر نشده است. به همین خاطر هم باید از این فرصت برای دستیابی به عدالت، صلح و امنیت استفاده کنیم.

وزیر خارجه ایران سپس به نقش آلمان در مذاکرات هسته‌ ای اشاره کرد و گفت که او اطمینان دارد با مشارکت آلمان می‌ توان به این هدف دست یافت.

دور بعدی مذاکرات ایران و گروه ۱+۵، متشکل از ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین و آلمان از روز ۲۸ دی برگزار می‌ شود.

در همین فاصله، ایران مذاکرات دو جانبه‌ای را نیز با آمریکا انجام می‌دهد که این مذاکرات از روز چهارشنبه با دیدار محمدجواد ظریف و «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در ژنو پایتخت سوئیس آغاز شد.

در همین رابطه برخی رسانه ها از احتمال دیدار ظریف و جان کری امروز جمعه در پاریس خبر می دهند.  

کد N677817

وبگردی