آفتاب

تأکید ظریف و موگرینی بر لزوم دستیابی به توافق جامع

تأکید ظریف و موگرینی بر لزوم دستیابی به توافق جامع

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه ایران در دیدار دوجانبه بر لزوم دستیابی به توافق جامع در زمان مقرر تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز پنج‌شنبه با فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی اتحادیه اروپا ظریف و موگرینی در این دیدار بر لزوم دستیابی به توافق جامع درباره ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران تأکید کردند.

به نوشته این بیانیه، موگرینی در این دیدار اعلام کرد ما بار دیگر بر تعهد خود برای دستیابی به یک راه‌حل دیپلماتیک که می‌تواند تمامی نگرانی بین‌المللی را درباره ماهیت صلح‌آمیز مسأله هسته‌ای ایران برطرف کند، تأکید می‌کنیم. باید مذاکرات به سمت یک نتیجه در زمان توافق شده حرکت کند.

همچنین ظریف و موگرینی در این دیدار دوجانبه درباره برخی از مسائل منطقه‌ای از جمله سوریه و عراق گفت‌وگو کردند.

در این بیانیه آمده است موگرینی ایران را به استفاده از نفوذش برای کمک به ایجاد ثبات بیشتر در عراق که در راستای منافع ایران و اتحادیه اروپا است فرا خوانده است.

همچنین موگرینی در این دیدار برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی درباره بحران سوریه با حمایت از اقدامات نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه از ایران یاری خواست.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان تاکنون با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحاده اروپا، فرانک والتر اشتاین وزیر امور خارجه آلمان درباره روند مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت‌وگو کرده است و امروز در پاریس با لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

انتهای پیام

کد N677727

وبگردی