آفتاب

ترکیه: آمریکا درباره اقدامات ضد انسانی اسرائیل نظر بدهد

ترکیه: آمریکا درباره اقدامات ضد انسانی اسرائیل نظر بدهد

ایرنا نوشت:

تانژو بیلگیچ' سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه در واکنش تند به سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: وزارت امور خارجه آمریکا به جای اظهار نظر در زمینه سخنان رییس جمهوری ترکیه در مورد نتانیاهو، بهتر است در زمینه اقدامات ضد انسانی اسراییل اظهار نظر کند.

بیلگیچ با عنوان این مطلب در گفت و گو با خبرنگاران، با ذکر اینکه 'غزه هم اکنون به دلیل محاصره اسراییل، همانند یک زندان بی سقف است'، گفت: در حملات غیرمنصفانه اسراییل به غزه در تابستان 521 کودک و 283 زن جان خود را از دست دادند، 11 هزار فلسطینی زخمی شدند و 110 هزار فلسطینی بی خانمان شدند.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه با تاکید بر اینکه اسرائیل با این حملات حقوق انسانی و در راس آن مسوولیت محافظت از غیرنظامیان را زیر پا گذاشته است، افزود: ' به همان اندازه که حمله به دفتر مجله فکاهی در پاریس جرمی علیه انسانیت محسوب می شود، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان توسط اسراییل نیز جرمی علیه انسانیت است.

' سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بهتر است بجای اظهار نظر در مورد سخنان رییس جمهور ترکیه که شرکت نتانیاهو در نشست ضد تروریسم پاریس را غیر قابل درک خوانده بود، در زمینه اقدامات ضد انسانی اسراییل اظهار نظر کند'.

'رجب طیب اردوغان' در پی شرکت نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تظاهرات ضد تروریسم پاریس، گفت: نتایاهو با چه جرات و رویی در این تظاهرات شرکت می کند.

پس از آن سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: سخنان اردوغان در مورد شرکت نتانیاهو در تظاهرات پاریس برای ما غیر قابل قبول است.

4949

کد N677607

وبگردی