آفتاب

تشدید درگیری ها در اطراف فرودگاه بین‌المللی دونتسک اوکراین

تشدید درگیری ها در اطراف فرودگاه بین‌المللی دونتسک اوکراین

درگیری ها در اطراف فرودگاه بین المللی دونتسک در شرق اوکراین تشدید شده و جدایی طلبان حامی روسیه به حملات خود برای عقب راندن نیرو‌های دولتی از این فرودگاه افزوده اند و بنا به اعلام ارتش اوکراین در این حملات دو سرباز این ارتش کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، فرودگاه بین المللی دونتسک از زمانی که در ماه آوریل گذشته دستخوش درگیری ها میان طرفین درگیر در شرق اوکراین شد، به عنوان فرودگاه کارکرد نداشته است اما یکی از اهداف و سمبلهای مهم برای دو طرف این درگیری است.

ولادیسلاو سلزنیوف، یکی از مقامات بلندپایه ستاد کل ارتش اوکراین به خبرگزاری اینترفاکس گفت: متاسفانه تاکنون دو سرباز ارتش اوکراین در درگیری های جدید اطراف فرودگاه دونتسک کشته شده اند.

پارلمان اوکراین نیز رای داد به این که حمایتها از نیروهای اوکراینی در خط مقدم نبرد از سر گرفته شده و قرار است پس از آن که مقامات امنیتی اوکراین نسبت به افزایش چشمگیر حمایت نیروهای روسیه از جدایی طلبان شرق اوکراین هشدار دادند اعزام به سربازی از سرگرفته شود.

دبیر شورای دفاع ملی اوکراین به پارلمان این کشور گفت: تجاوزات روسیه همچنان ادامه دارد و شدت آتش در شرق اوکراین افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

وی افزود: 8500 سرباز عادی روس اکنون در شرق اوکراین مستقر شده اند.

این درحالی است که روز چهارشنبه نیروهای جدایی طلبان شرق اوکراین 129 بار به مواضع نیروهای دولتی اوکراین آتش گشوده و در این حملات دو سرباز اوکراینی کشته و 4 سرباز دیگر نیز زخمی شدند.

پارلمان اوکراین از یک حکم پترو پروشنکو رییس جمهوری این کشور به منظور عقب نشینی سربازانی که مدت زیادی در خط مقدم حضور داشته اند و اعزام کهنه کاران نیروهای ذخیره به جای آنها و همچنین از سرگیری محدود طرح اعزام جوانان به سربازی حمایت کرد.

تورچینوف خاطر نشان ساخت: نیاز فوری وجود دارد که آمادگی رزمی و بسیج نیروهای نظامی خود را تا سطحی که پاسخ کافی به تهدیدات علیه امنیت ملی از جانب تجاوزات ادامه دار روسیه را تضمین کند، تقویت کنیم.

انتهای پیام

کد N677437

وبگردی