آفتاب
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد:

تخصیص اعتبار 420 میلیارد تومانی برای سرانه مدارس

تخصیص اعتبار 420 میلیارد تومانی برای سرانه مدارس

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: 420 میلیارد تومان برای سرانه مدارس در نظر گرفته و در بحث ماده 180 پیش بینی شده به تمام دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی سرانه خاص تعلق بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کویر، دکتر «محمدمهدی زاهدی» عصر امروز - پنجشنبه 25 دی‌ماه - در مراسم تجلیل از معلمان و دانش‌آموزان نخبه علمی و پژوهشی استان کرمان با حضور وزیر آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان کرمان اظهار کرد: در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس روحیه آموزش و پرورشی داریم و همه کسانی که در این کمیسیون هستند خود را مدیون آموزش و پرورش می‌دانند.

وی افزود: برای رفع مشکلات آموزش و پرورش تلاش می‌کنیم و در کمیسیون آموزش موارد بودجه‌ای را برای این نهاد ارسال به کمیسیون تلفیق در نظر گرفته‌ایم و به شدت هوادار آموزش و پرورش و به دنبال به حداقل رساندن مشکلات آن هستیم.

زاهدی با اشاره به اینکه این موارد جدا از بودجه کلی آموزش و پرورش است، تصریح کرد: 420 میلیارد تومان برای سرانه مدارس در نظر گرفته و در بحث ماده 180 پیش بینی شده به تمام دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی سرانه خاص تعلق بگیرد.

وی بیان کرد: 500 میلیارد تومان از مازاد درآمد واریزی به خزانه برای معیشت معلمان در نظر گرفته شده و اینکه پنج درصد درآمد مخابرات از ارسال پیامک ها به مدارس اختصاص داده شود.

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل آموزش و پرورش، ساختاری است و از وزیر می خواهیم این مشکل حل شود، در این صورت صرفه جویی بسیار خوبی در بودجه آموزش و پرورش انجام و می‌تواند در سایر شاخه‌های کیفی سازی این نهاد استفاده شود.

وی با بیان اینکه ارتقاء جایگاه معلمی تنها به پول نیست، افزود: در صورت اصلاح ساختار آموزش و پرورش، برای رتبه‌بندی معلمان هیچ مشکلی نخواهیم داشت و کمیسیون آموزش قصد دارد در جهت ارتقاء کیفیت خدمت رسانی به مردم و فرهنگیان گام بردارد، به شرط اینکه آموزش و پرورش بازنگری تشکیلاتی و ساختاری داشته باشد.

انتهای پیام

کد N677186

وبگردی