آفتاب
صادق خرازی در جمع خبرنگاران:

انتخابات سال آینده قطعا دو قطبی است/ تولد اصلاحات در محیط افراطی شکل نمی‌گیرد

انتخابات سال آینده قطعا دو قطبی است/ تولد اصلاحات در محیط افراطی شکل نمی‌گیرد

اصلاحات در سرزمین اعتدل متولد می‌شود. تولد اصلاحات در محیط تندروی شکل نمی‌گیرد بلکه در محیط‌های سیاسی که در آن طمئنینه و آرامش است شکل می‌گیرد.

 دبیر کل حزب ندای ایرانیان گفت: انتخابات آینده مطلقا یکی از انتخابات‌های دو قطبی ایران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ سیدصادق خرازی افزود: طبیعی است شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مسئولیت هماهنگی میان همه گروه‌ها و اندیشه‌های فکری اصلاحات را برعهده دارد٬ ندا هم به عنوان یکی از گروه‌های اصلاح‌طلب در چارچوب وظایفی که دارد٬ از هماهنگی و همکاری خودش با جبهه اصلاحات مضایقه‌ای نمی‌کند.

خرازی با بیان اینکه موقعیت امروز ممتاز است٬ گفت: در این موقعیت اگر با وحدت، همت و با اتحاد و جلوگیری از هر گونه انحراف تلاش کنیم٬ می‌توانیم موقعیت ویژه‌ای را در کسب کرسی‌های انتخابات آینده مجلس به دست بیاوریم.

وی افزود: حزب ندا به عنوان یکی از جریان‌های جدید اصلاح‌طلبی٬ حتما منویات خود را در متن اصلاحات پیگیری می‌کند.

وی تاکید کرد: امروز همه صحبت از وحدت و همگرایی دارند٬ با وجود آقای خاتمی به عنوان مسئول جریان فکری اصلاحات اصلاح‌طلبی در ایران اگر حرف‌شنوی خوبی وجودداشته باشد٬ می‌توان وحدت خوبی داشت و به آینده امیدوار بود.

وی در باره تعامل اصولگرایان در انتخابات آینده و برگزاری انتخابات آینده گفت: انتخابات سال آینده قطعا یکی از انتخابات دو قطبی ایران است.

خرازی درباره مخالفت‌هایی که درخصوص حزب ندا صورت گرفته است٬ گفت: از زمان دکتر مصدق تا کنون هر حزبی که در ایران متولد می‌شود٬ با واکنش‌های درونی و بیرونی، واگرایی و همگرایی روبرو می‌شود. زمان مشخص می‌کند که این احزاب چه جایگاهی می‌توانند داشته باشند٬ اما عملکرد خود حزب و مسئولان آن نیز بسیار تعیین کننده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره حضور خزعلی و برخی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب که در گذشته محاکمه شده‌اند٬ در این همایش گفت: راجع به افراد صحبت نمی‌کنم اما معتقدم اصلاحات در سرزمین اعتدل متولد می‌شود. تولد اصلاحات در محیط تندروی شکل نمی‌گیرد بلکه در محیط‌های سیاسی که در آن طمئنینه و آرامش است شکل می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار ایلنا٬ درباره احراز هویت حزب ندا در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نهادی است که در میان گروه‌های اصلاح‌طلب که به هماهنگی می‌پردازد٬ طبیعی است که هر جایی با مبانی و مرامنامه حزب ندا باشد٬ همکاری می‌کنیم زیرا ما به همگرایی معتقدیم.

کد N677170

وبگردی