آفتاب

سیدهادی خامنه‌ای: اصلاح‌طلبی بدون اعتدال امکان‌پذیر نیست

سیدهادی خامنه‌ای: اصلاح‌طلبی بدون اعتدال امکان‌پذیر نیست

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) گفت: اصلاح‌طلبی بدون اعتدال امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدهادی خامنه‌ای بعدازظهر پنج‌شنبه در همایش سراسری اصلاح‌طلبان اظهار کرد: اصلاح‌طلبی از لحاظ تاریخی ریشه‌ای به قدمت تاریخ زندگی انسان دارد. کسانی که در این حرکت همیشه پیش‌تاز بوده‌اند انبیای الهی بوده‌اند. امام حسین (ع) نیز در قیام خود مساله اصلاح را مطرح کرد. طبیعتا اصلاح‌طلبی بر ماهیت خودش نوعی بازگشت به اصول و اصالت‌ها را دارد.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) اضافه کرد: اصلاح‌طلبی بدون اعتدال امکان‌پذیر نیست البته هیچگاه اصلاحات به طور کامل در جوامع برقرار نمی‌شود. همان‌طور که هیچگاه ضداصلاحات هم نمی‌تواند به طور دائم جامعه را در اختیار داشته باشد. اگر اصلاح صورت بگیرد همه روندها اصلاح می‌شود. بازگشت به قانون، اصل انقلاب و دوران طلایی انقلاب اسلامی اصلی‌ترین هدف اصلاح‌طلبی است و طبیعتا چنین جریانی را نمی‌توان به ضدیت با نظام، اسلام و ارزش‌ها متهم کرد.

او در ادامه یادآور شد: امروزه افرادی با ریشه‌های مستحکم از لحاظ سوابق، رنگ اصلاح‌طلبی دارند و شاید به ظاهر با اصلاحات ارتباطی نداشته باشند اما ما هر کسی که گرایش اصلاح‌طلبی داشته باشد را می‌توانیم اصلاح‌طلب بنامیم به همین دلیل می‌توان اشخاصی مثل علی مطهری را اصلاح‌طلب دانست ولو این که شناسنامه اصلاح‌طلبی نداشته باشند.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) افزود: اصلاحات یک جریان اجتماعی است و باید به مطالبات جامعه وفادار باشد و بیش از هر چیز به فکر و اندیشه اهمیت می‌دهد.

وی هم‌چنین درباره انتخابات خاطرنشان کرد: انتخابات از رای استفاده می‌کند و رای یعنی آن چه هر انسانی با چشمان عقل و اندیشه خود رویت می‌کند پس احترام به رای مردم یکی از مباحث مهم به حساب می‌آید. مردم‌سالاری نیز ریشه‌هایش در دین و اسلام وجود دارد. همان‌طور که حضرت علی (ع) بارها به حضور مردم اشاره کردند.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) ادامه داد: وقتی رهبری فرمودند که رای مردم حق‌الناس است و یا این که همه در انتخابات شرکت کنند حتی کسانی که ما را هم قبول ندارند مفهومش این است که کسانی که ما را قبول ندارند به کسی که دلشان می‌خواهد رای می‌دهند نه کسی که من می‌خواهم و مفهوم این مساله این است که ممیزیین نباید بیش از حد در صلاحیت‌های مردم دخالت کنند و اگر واقعا مسوولان و ممیزیین به سخنان مقام معظم رهبری اعتقاد دارند باید به این مطلب اهمیت بدهند.

او در پایان اظهار کرد: منظور از حق‌الناس فقط شمارش آرا نیست بلکه باید کسانی که حق شرکت در انتخابات دارند بتوانند به افراد مورد نظرشان رای بدهند. کسی حق ندارد کسی را از نظام بیرون بدارد و امیدوارم انتخابات آینده انتخاباتی باشکوه مبتنی بر ارزش‌های انقلاب و اسلام باشد.

انتهای پیام

کد N677151

وبگردی