آفتاب
رهامی در همایش اصلاح طلبان:

به دولت و مجلس اصلاحات ایراداتی وارد است

به دولت و مجلس اصلاحات ایراداتی وارد است

رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: ما نمی‌گوییم در زمان مدیریت دولت و مجلس اصلاحات ایراداتی نداشتیم ولی نسبت به رقبای خود در مجلس و دولت بهتر عمل کردیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محسن رهامی رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که عصر امروز در همایش سراسری اصلاح‌طلبان در سالن کانون توحید تهران برگزار شد، سخن می‌گفت برای تحقق رفع حصر موسوی، کروبی، رهنورد ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدواریم که به زودی حصر این افراد برداشته شود و ما دوستان خودمان را در کنارمان ببینیم.

وی همچنین در ادامه به آسیب‌ها و صدماتی که به کشور در ۸ سال گذشته وارد آمده است گفت: در این ۸ سال اعتبار ما در جهان و منطقه صدمه خورده است، فسادهای مالی‌ای که انجام شده است در صد سال اخیر بی‌سابقه است.

رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات افرود: اگر می‌خواهیم کشور اصلاح شود و دولت موفق گردد بدون یک مجلس موثر و کارشناس تحقق نمی‌یابد البته ممکن است ایراداتی وجود داشته باشد اما اگر بخواهیم قدم جدی و مسئولانه برداریم می‌توانیم موفق شویم.

رهامی تاکید کرد: در جاده صاف تاختن هنر نیست بلکه در شرایط پیچیده که امکانات انتخابات در دست ما نیست هنر است. ما مجلس در تراز جمهوری اسلامی می‌خواهیم داشته باشیم که وقتی صحن این مجلس از تریبون برای دنیا پخش می‌شود همه بگویند رحمت به بنیانگذار جمهوری اسلامی و رحمت به رهبر این انقلاب و مردم این کشور. حال این مجلس می‌خواهد اصلاح‌طلب باشد یا اصولگرا. مهم این است که مجلس در تراز انقلاب و جمهوری اسلامی قرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه دبیر شورای نگهبان از حضور برخی جریان‌ها برای فعالیت در انتخابات خبرگان رهبری اعلام خطر می‌کند گفت: اگر مردم طرفدار ما باشند این خطر است؟ ما نمی‌گوییم در زمان مدیریت دولت و مجلس اصلاحات ایراداتی نداشتیم ولی نسبت به رقبای خود در مجلس و دولت بهتر عمل کردیم.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌های کشور با تاکید بر ضرورت اعمال تدبیر در انتخابات سال آینده گفت: ما در شرایط بسته سال ۹۱ با تدبیر توانستیم رای مردم را به خود جلب کنیم. ما رقبای خود را دشمن نمی‌دانیم و از رقبا می‌خواهیم با رعایت قواعد بازی با ما وارد رقابت شوند.

رهامی تاکید کرد: صندوق‌های رای باید به مانند همه دنیا شفاف باشد و ما انتخابات صحیحی که محصولش هرچه باشد را به آن تن می‌دهیم، ما مجلسی نمی‌خواهیم که غربال شده باشد.

وی گفت: در قانون اساسی ما اعمال نظارت‌های شورای نگهبان به چنین شکلی که امروز اعمال می‌شود نیامده است بلکه وظیفه غربالگری تنها برعهده مردم است که اگر کسی محکومیت به فساد مالی ندارد باید بتواند کاندیدا شود. مردم زمانی به شورای نگهبان باید مراجعه کنند که نسبت به حق آنها اجحاف صورت گرفته است.

رهامی حق انتخاب مردم را حق‌الناس دانست و گفت: حق‌الناس این است که باید میدان برای مردم باز باشد تا بتوانند انتخاب کنند.

ادامه دارد...

کد N677121

وبگردی