آفتاب
رونمایی از «مشرف به کوچه بی نام»

صادقانه دردهای جامعه را نشان دادیم/ چقدر راز تو دل دنیاست

صادقانه دردهای جامعه را نشان دادیم/ چقدر راز تو دل دنیاست

در برنامه «یک فیلم، یک سلام» جشنواره فیلم فجر ظهر امروز پنجشنبه 25 دی ماه فیلم «مشرف به کوچه بی نام» ساخته هاتف علیمردانی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هاتف علیمردانی کارگردان فیلم «مشرف کوچه بی نام» با بیان اینکه تمام وقایع این فیلم در یک محله رخ داده است گفت: در یکی از محله های جنوب تهران اتفاقاتی رخ می دهد که تمام این رخدادها در کنار همدیگر به یک فیلمنامه دوست داشتنی تبدیل شده است. در این فیلم افکار و عقیده های مختلف در یک خانه در کنار هم زندگی می کنند؛ آدم های قصه آدم های واقعی هستند.

در ادامه این برنامه محمود کلاری فیلمبردار فیلم با اشاره به اینکه مضمون فیلمنامه باعث شد تا فیلمبرداری این اثر را بپذیرم بیان کرد: شرایط کنونی جامعه ما این چنین فیلمنامه ها را می پذیرد چرا که بدون هیچگونه دروغگویی واقعیت ها را با زبان ساده بیان می کند. دوست دارم در کارم تنوع ایجاد کنم و این فیلم به دلیل داشتن فیلمنامه مناسب تنوع در کارم ایجاد کرد.

محمود كلاري با اشاره به اینکه من از دوستانم مي‌خواهم اين فيلم‌ را ببينند عنوان كرد: مخاطبان فيلم‌هاي جوان‌ترها را ببينند و مثل زمان گذشته فقط به اسامي اكتفا نكنند.

وي افزود: الان موقعيتي است براي اينكه فيلم‌هاي جوان‌ترها را ببينيم. اين اتفاق دارد مي‌افتد و در چند سال اخير شاهد اين هستيم كه نسل جوان‌ مان جايش را در سينما پيدا كرده است.

پس از آن عليمرداني اذعان كرد: هميشه وقتي فيلمي را مي‌سازم در ابتدا به نظرم بسيار خوب مي آيد، اما بعد از چند ماه فكر مي‌كنم بسيارساده‌لوحانه است.

وي در ادامه گفت: يك فيلمساز وقتي كه يك فيلمي را مي‌سازد، تمام آن چيزي است كه بلد است بنابراين با او مهربان‌تر باشيم. متاسفانه من شاهد برخوردهايي از افراد صاحب‌نام و صاحب سبكي بودم درخواست دارم فيلم‌ها را با مداراي بيشتري ببينند و در مورد آنها هتك حرمت نكنند.

در این برنامه آنونس فیلم با صدای حیاتی گوینده اخبار به همراه بخش هایی از فیلم پخش شد.

فرهاد اصلانی بازیگر فیلم با اشاره به اینکه عوامل «مشرف به کوچه بی نام» یک تیم فوق العاده بودند، گفت: کار در کنار علیمردانی، لشگری قوچانی و کلاری برایم بسیار لذت بخش بود.

وی در مورد كاراكترهاي قصه فيلم گفت: آدم‌هاي قصه اكثرا افراد ناكامي هستند كه با مشكلات زيادي مواجه بوده‌اند.

لشگري نیز درباره فیلم اظهار كرد: اين فيلم جزو معدود فيلم‌هايي بود كه براي پرداخت آن، با روانشناس و جامعه‌شناس‌ مفصلا به بحث و گفتگو پرداختيم و سعي كرديم با ديدي بيطرفانه جامعه را نشان دهيم.

وي افزود: به جرات مي‌توانم بگويم كسي تا به حال به سراغ اين قبيل مشكلات جامعه نرفته و اگر رفته هميشه به سراغ فقر و بدبختي و مشكلات رايج و روزمره رفته است و این فيلم خيلي بي طرفانه به اين موضوع پرداخته كه اگر معضلي پيش مي‌آيد چگونه مي‌شود با تعامل آن را حل كرد. ما فقط از تعامل حرف مي‌زنيم ولي هرگز نديديم كه در عمل اينكار انجام شود. به هر حال آنچه به آن معتقدم اين است كه مردم از اينكار لذت خواهند بود.

اصلانی با اشاره به اینکه نقش من در فیلم «مشرف به کوچه بی نام» در جامعه مشهود است، تصریح کرد: در مورد نقشم بسیار تحقیق شده بود و با فردی که این ویژگی ها را داشت ملاقات کردم که این امر کمک شایانی برای بهتر شدن کاراکتر در فیلم شد.

در پایان اصلانی با اعلام شعار فیلم «ماه داره میره پشت ابر چقدر راز تو دل این دنیاست»، گفت این فیلم با نهایت صداقت دردهای جامعه را بیان می کند.

کد N676828

وبگردی