آفتاب
اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س): حضرت فاطمه (س) از بانوان ترویج دهنده اسلام ناب محمدی بود

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س): حضرت فاطمه (س) از بانوان ترویج دهنده اسلام ناب محمدی بود

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فرا رسیدن بیست و سوم ربیع الاول سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه (س) به شهر مقدس قم گفت: این بانوی عالمه و بزرگوار، از بانوان ترویج دهنده اسلام ناب محمدی (ص) و معارف مکتب اهل بیت (ع) است.

معصومه ظهیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم با گرامیداشت سالروز تاریخی ورود حضرت معصومه(س) به قم با بیان اینکه ورود حضرت معصومه(س) به قم، به این شهر اعتبار و کرامت بخشید، افزود: حضرت معصومه (س) شخصیتی بزرگ و ارزشمند است که از سجایای اخلاقی و کمال علمی و معنوی فراوانی برخوردار بودند.

وی تصریح کرد: ایشان در زمان خود به عنوان یک عالمه و بانویی آگاه به مسائل علمی و دینی، پاسخگوی بسیاری از سوالات و شبهات به شمار می‌رفتند؛ از این رو چنین شخصیت انسانی و اسلامی می‌تواند الگوی بسیاری از بانوان و دختران در کسب علم و معرفت و بصیرت باشد.

وی افتخار قم را حضور پربرکت این بانوی بزرگ برشمرد و عنوان کرد: ورود حضرت معصومه(س) به قم، به این شهر اعتبار و کرامت بخشید و قم مامن و پناهگاه بسیاری از عالمان در راه کسب علم و معرفت شد که در این باره وظیفه ما این است که حرمت ام‌القرای جهان اسلام را به واسطه حضور ایشان حفظ کنیم.

ظهیری یادآور شد: ایشان مورد تمجید برخی از معصومین(ع) هستند که در این راستا باید شناخت ایشان را تکلیفی مهم برای خود بدانیم و همان گونه که در روایات آمده است که باید ایشان را با معرفت زیارت کنیم ما نیز در کمال شناخت و معرفت به زیارت ایشان برویم.

وی عفاف و حجاب را یکی از مشخصات بارز کریمه اهل بیت (ع) دانست و گفت: اگر دختران و بانوان چنین مشخصه‌ای را الگوی خود قرار دهند بسیاری از دغدغه‌های فرهنگی از میان می‌رود البته باید توجه داشت که چنین شخصیتی برای همه ما الگوی انسانی مهمی محسوب می‌شود.

عضو هیات علمی جامعه الزهرا خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشخصات و سجایای اخلاقی و اجتماعی ایشان شناخت تکلیف و ولایتمداری است که هر یک نقش مهمی در انتخاب راه درست زیستن دارد.

انتهای پیام

کد N676540

وبگردی