آفتاب
با انتشار مقاله‌ای مشترک

اوباما و کامرون بر تعهد در قبال مبارزه با افراط‌گرایی تأکید کردند

اوباما و کامرون بر تعهد در قبال مبارزه با افراط‌گرایی تأکید کردند

رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر انگلیس طی مقاله‌ای مشترک تعهد خود را نسبت به مقابله با تهدیدهای ناشی از تروریست‌های افراطی و ایدئولوژی تحریف‌ شده آن‌ها اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا و دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس پیش از دیدارهای خود در دو روز آتی در کاخ سفید در این مقاله مشترک که در روزنامه تایمز لندن منتشر شد، مواضع و اصول خود را مبتنی بر اتحاد آمریکا و انگلیس مورد تأکید قرار دادند.

کامرون و اوباما قرار است پنج‌شنبه شب و جمعه طی یک شام کاری گفت‌وگوهای بیشتری در این باره داشته باشند.

این دو مقام در این مقاله مشترک با اشاره به حملات هفته‌های گذشته تروریست‌ها به مجله «شارلی ابدو» اعلام کردند: افراط‌گراها نمی‌توانند آزادی بیان را محدود کنند. وقتی آزادی ها و ارزش هایی که برای ما حائز اهمیت است، قربانی یک حمله خشونت بار در پاریس می شوند، جهان یک‌صدا به آن واکنش نشان می دهد.

در این مقاله آمده است: ما این قاتل‌های دیوانه و ایدئولوژی منحرف آن‌ها را شکست خواهیم داد.

اوباما و کامرون همچنین بر مواضع خود علیه اقدامات و رویکرد روسیه در قبال اوکراین تاکید کردند. آن‌ها متعهد شدند تا فشار سیاسی بر مسکو را افزایش دهند. رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر انگلیس در ادامه مقاله مشترک خود آورده‌اند: اگر به نقض‌های قوانین بین‌الملل تن دهیم و واکنشی به آنها نشان ندهیم، در آینده با بی‌ثباتی مواجه خواهیم شد. پاسخ متحدانه و شدید ما این است که تلاش‌های روسیه برای ایجاد بی‌ثباتی در اوکراین را تحمل نخواهیم کرد.

انتهای پیام

کد N676425

وبگردی