آفتاب

وزیر دارایی روسیه خواهان کاهش بودجه این کشور شد

وزیر دارایی روسیه خواهان کاهش بودجه این کشور شد

وزیر دارایی روسیه خواهان کاهش بودجه برنامه‌ریزی شده این کشور به منظور عبور از بحران اقتصادی شده و هشدار داد در صورتی که متوسط قیمت نفت بشکه‌ای 50 دلار باقی بماند درآمدهای روسیه بیش از 45 میلیارد دلار کاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنتون سیلوانف، وزیر دارایی روسیه در اظهاراتی گفت که در سال جاری میلادی باید همه بودجه‌های برنامه‌ریزی‌شده به جز بودجه دفاعی تا 10 درصد کاهش پیدا کنند. همچنین آلکسی اولیاکایف وزیر اقتصاد روسیه نیز اظهار کرد که به احتمال زیاد امسال نرخ اعتباری روسیه تا حد زیادی پایین خواهد آمد.

از سوی دیگر آلکسی ودف معاون وی نیز گفت که انتظار می‌رود در ماه‌های مارس و آوریل تورم در روسیه به اوج خود رسیده و به 15 تا 17 درصد برسد.

اخیرا برخی مشکلات اقتصادی نظیر کاهش واحد ارز روبل، پایین آمدن قیمت نفت و تحریم‌های غرب علیه مسکو باعث فشار بر اقتصاد روسیه شده است و سیلوانف اظهار داشت که باید مجموع بودجه روسیه در سال 2015 تا 5 درصد افزایش یابد نه 11.7 درصدی که قبلا پیش‌بینی شده بود.

وی افزود: دولت روسیه نمی‌تواند بودجه‌ای که عادت داشت با رشد اقتصادی قبلی و قیمت نفت بشکه‌ای 100 دلار داشته باشد را اکنون تامین کند.

همچنین گرمان گرف، رییس بزرگترین بانک روسیه یعنی اسبربانک اظهار داشت: ما نیازمند تحولی ریشه‌ای در سیاست‌های اقتصادی خود هستیم.

وی خواهان یک تحول به منظور بهبود فضای نه چندان خوب فعلی برای سرمایه‌گذاری در روسیه شد.

انتهای پیام

کد N676186

وبگردی