آفتاب

خشم آمریکا و رژیم صهیونیستی از اظهارات اردوغان

خشم آمریکا و رژیم صهیونیستی از اظهارات اردوغان

انتقادهای تند «رجب طیب اردوغان» از نخست وزیر رژیم صهیونیستی واکنش واشنگتن و تل آویو را به دنبال داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، انتقادهایی که رئیس جمهوری ترکیه به حضور «بنیامین نتانیاهو» در راهپیمایی نمادین پاریس کرده است، صدای رژیم صهیونیستی و همپیمان آمریکایی اش را درآورد.

روز گذشته اردوغان حضور نتانیاهو در راهپیمایی روز یکشنبه پاریس موسوم به «اتحاد» را مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت: من یک سوال دارم و آن این است که نتانیاهو با چه رویی در راهپیمایی پاریس حاضر شد؟ به گفته وی، نخست وزیر اسرائیل با کشتن 25 هزار نفر در فلسطین به ارتکاب «تروریسم دولتی» متهم است.

این اظهارات با واکنش تل آویو مواجه شد. امروز نتانیاهو ضمن ابراز خشم شدید خود از سخنان اردوغان مدعی شد رئیس جمهوری ترکیه با این سخنان از تروریسم حمایت کرده است. نتانیاهو چنین مواضعی را موجب ناموفق بودن تلاش غرب در مبارزه با تروریسم خواند.

وی که در جمع هیئتی از کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) سخن می گفت از اینکه تا کنون کسی از مقامات غربی به اردوغان خرده نگرفته ابراز تاسف کرد. نتانیاهو در ادامه از دوستان غربی خود خواست اظهارت مذکور را محکوم کنند.

اظهارات اردوغان همچنین واکنش دولت آمریکا را در پی داشت. «ماری هارف» دستیار سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی که درباره موضع واشنگتن در قبال این اظهارات پرسیده شد گفت: ما به شدت آن را محکوم می کنیم. هارف اینگونه اظهارات را به عنوان سخنانی ضدسامی گری ارزیابی کرد و مدعی شد چنین موضع گیری قابل دفاع نیست.

دستیار سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه از همکاری کشورش با ترکیه برای جلوگیری از پیوستن تروریست های بیشتر به گروه داعش در عراق و سوریه خبر داد.  

کد N676128

وبگردی