آفتاب

دیدار کری با دی میستورا و تاکید بر حمایت واشنگتن از طرح روسیه

دیدار کری با دی میستورا و تاکید بر حمایت واشنگتن از طرح روسیه

وزیر خارجه آمریکا از تلاش‌های روسیه به منظور آوردن طرف‌های درگیر در جنگ داخلی سوریه به پای میز مذاکره و پایان دادن به این درگیری چهار ساله، حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جان کری، ‌وزیر خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) در شهر ژنو با استفان دی میستورا، نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه دیدار کرد. وی اظهار امیدواری کرد که ابتکار عمل روسیه برای بحران سوریه بتواند ثمر بخش باشد.

روسیه به دنبال آن است تا مقامات دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و مخالفان دولت وی را به منظور بحث بر سر راه‌حل سیاسی جنگ سوریه، در مسکوبه پای میز مذاکره بکشاند.

جان کری همچنین خاطرنشان کرد که امیدوار است دی میستورا بتواند در شهرهای درگیر جنگ سوریه به ویژه شهر حلب آتش بس داخلی برقرار کند.

وی تاکید کرد که به رغم فشار تحولات جهانی، وضعیت سوریه همچنان یکی از اولویت‌های نخست آمریکا است.

کری مدعی شد: زمان آن رسیده که دولت سوریه منابع مردم این کشور را بر پابرجا بودن خود ارجح بداند و به فاجعه ادامه دار در این کشور پایان دهد.

اگرچه تلاش‌های دی میستورا به منظور برقراری آتش بس در شهر حلب هنوز موفقیت آمیز نبوده است اما وی تاکید کرده که از این تلاش‌ها دست برنمی‌دارد.

دی میستورا خاطرنشان کرد: من به شما می‌گویم که به تلاشم ادامه خواهم داد و بر آتش بس در شهر حلب تاکید خواهم کرد زیرا شهر حلب می‌تواند نماد جایی باشد که در آن این تلاش‌ها می‌توانند آغاز شوند و بهترین پیام را در این زمینه می‌فرستند.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر در این شهر بمباران و گلوله باران توپخانه‌ای و خمپاره‌ای متوقف خواهد شد و کمک‌های انسانی نیز وارد این شهر می‌شوند و این به معنی آن است که مردم سوریه امیدوار به پایان این وضعیت خواهند شد.

انتهای پیام

کد N675852

وبگردی