آفتاب
در جلسه شورای شهر یزد مطرح شد

پلهای زیرگذر یزد ساماندهی می‌شود/ پراکندگی جمعیت معضل خدمت‌رسانی

پلهای زیرگذر یزد ساماندهی می‌شود/ پراکندگی جمعیت معضل خدمت‌رسانی

یزد- عضو شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه پلهای زیرگذر یزد از جمله ابوذر، معلم و مهدیه، مشکلات ترافیکی را آنگونه که باید رفع نکرده است، گفت: این پلها در سال آینده ساماندهی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین رادمنش، پیش از ظهر امروز در نشست خبری اعضای شورای شهر یزد با خبرنگاران اظهار داشت: پل زیرگذر میدان مهدیه چراغ ‌دار و بعد از مدتی مسقف می‌شود و بقیه پل ‌ها نیز به منظور ساماندهی ترافیک، ساماندهی خواهند شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری برای احداث سه پل زیرگذر بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است، عنوان کرد: برای اینکه پل‌ها بتوانند مشکلات ترافیکی شهر را به طور کامل حل کنند، ‌ نیاز به طرح‌های تکمیلی دارند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در زمینه آسفالت شهر هزینه شد، عنوان کرد: امسال نیز نظر اعضای شورای شهر این است که بیشتر به منظر شهری رسیدگی کنیم و شهری سرسبز، پویا و روان داشته باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر یزد همچنین با اشاره به مشکلات ترافیکی شهر یزد اظهار داشت: خودروهای تک‌ سرنشین در سطح شهر بیش از حد افزایش یافته که حل این مشکل نیاز به ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر یزد است.

وی تاکید کرد: اگر در کنار ایستگاه‌ های اتوبوس، پارکینگ ایجاد شود، مردم می‌ توانند خودروهای خود را در این پارکینگ‌ها پارک کرده و در مسافت‌ هایی که اتوبوس و تاکسی وجود دارد، از این وسایل استفاده کنند.

رادمنش خاطرنشان کرد: برای ساماندهی ترافیک علاوه بر اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی باید تقویت شود، فرهنگ شهرنشینی مردم نیز باید تقویت شود.

دیگر عضو شورای شهر یزد نیز در این جلسه اظهار داشت: پراکندگی شهر یزد سبب شده خدمات رسانی به بسیاری از نقاط شهر با دشواری همراه باشد زیرا شهر بدون قاعده گسترش پیدا کرده و جمعیت نیز در نقاط مختلف پراکنده شده‌اند.

سیدمحمدرضا مدرسی بیان کرد: شهرداری موظف است آنچه در حوزه شهری قرار دارد را نظارت کند اما وقتی واگذاری ‌های غیرمجاز از سوی برخی دستگاه‌ها انجام می‌شود، کار نظارت از یک سو و خدمات رسانی از سوی دیگر با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد.

مدرسی تاکید کرد: وقتی در خارج از محدوده شهری، ساخت و ساز صورت می‌گیرد و امکاناتی نظیر آب، برق، گاز و ... به مردم این مناطق ارائه می‌شود، به تدریج امکانات شهری نظیر آسفالت، جمع‌آوری زباله، خط اتوبوس و تاکسی و ... نیز درخواست می ‌شود و این امر سبب گستردگی بی ‌اصول شهر شده است.

وی در مورد بافت تاریخی یزد نیز اظهار داشت: در بافت تاریخی کف‌ سازی بسیار خوبی انجام شده و در گذشته نیز برخی معابر آسفالت شدند اما اکنون تلاش می‌شود به دلیل عدم سازگاری آسفالت با بافت تاریخی، کف‌سازی‌ها با سنگ‌فرش انجام شود.

عزت ماندگار، دیگر عضو شورای شهر یزد نیز در این جلسه اظهار داشت: عزم شورای شهر و شهرداری برای ایجاد و گسترش فضای سبز در یزد جدی است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بالغ بر دو میلیارد تومان هزینه آبیاری فضای سبز در یزد بود که امیدواریم در سال آینده با افزایش آبیاری های تحت فشار، بتوانیم مشکل فضای سبز یزد در حوزه  کم آبی را رفع کنیم.

کد N675806

وبگردی