آفتاب

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اردوغان را دلیل یهودستیزی در اروپا دانست

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اردوغان را دلیل یهودستیزی در اروپا دانست

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) گفت، سکوت اروپا در مقابل "اظهارات خصمانه و نیشدار رئیس جمهوری ترکیه علیه اسرائیل" یکی از دلایل موج یهودی‌ستیزی در اروپاست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اورشلیم پست، آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در یکی از تندترین اظهارات علنی‌اش علیه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و کشورش در جمعی از سفرا و نمایدگان منطقه اروپا و آسیا اسرائیل گفت: بی‌اعتنایی اروپا به تنفر و اظهارات تحریک آمیز اردوغان نسبت به اسرائیل پیامدهایی در پی دارد.

وی افزود: سکوت اروپا نسبت به یکی از همسایگان و قلدرهای یهودی ستیز همچون اردوغان و دوستانش ما را به "واقعیت دهه 1930 میلادی" بر می‌گرداند.

لیبرمن در این سخنرانی همچنین خواستار سرنگونی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شد و وی را به راه اندازی "ترور دیپلماتیک" علیه اسرائیل متهم کرد.

وی گفت: اقدامات ضد اسرائیلی محمود عباس در عرصه دیپلماتیک برای ما چاره‌ دیگری جز نشان دادن واکنشی شدید باقی نگذاشته و انتقال مالیات بردرآمدها به تشکیلات خودگردان فلسطین که اوایل ماه جاری میلادی مسدود شده نباید تا زمان برکناری عباس از قدرت آزاد شود.

لیبرمن مدعی شد: عباس مانع هر پیشرفتی است و تنها نگران بقای سیاسی خود است نه کشور فلسطین یا سرنوشت مردم فلسطین.

وی در ادامه ادعا کرد: تنها راه برای محمود عباس در راستای پنهان کردن ضعف‌هایش علیه حماس و مخالفانش، راه اندازی جنگ در اسرائیل در عرصه بین‌الملل است. عباس بدین گونه توجه بین‌المللی را به خیابان‌های فلسطین معطوف می‌کند و اینگونه است که او به یک قهرمان تبدیل می‌شود.

لیبرمن گفت: اما این اقدامات کمکی به او در نزدیک شدن به کشور فلسطین نمی‌کند. اقدامات اخیر عباس در عرصه دیپلماتیک از تمامی خط قرمزها عبور کرده و اسرائیل چاره‌ دیگری بجز دست به کار شدن ندارد.

وزیر امور خارجه اسرائیل همچنین از اقدامات کنگره آمریکا که به خاطر پیوستن فلسطین به دادگاه بین‌المللی کیفری خواستار اقدامات تنبیهی علیه آن شده استقبال کرد.

انتهای پیام

کد N675754

وبگردی