آفتاب
محمدرضا سنگری:

مجلس وعظ و ثنای اهل بیت مجلس آگاهی‌دادن است

مجلس وعظ و ثنای اهل بیت مجلس آگاهی‌دادن است

همایش علمی بصیرتی ستایشگران نور با موضوع رسالت مداحان،‌ مبلغان، شعرای آئینی و هیئات مذهبی استان سمنان با حضور عضو هیئت علمی سازمان دعبل خزاعی کشور در سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، محمدرضا سنگری عضو هیئت علمی سازمان دعبل خزاعی کشور در این همایش با بیان این‌که «حوزه تبلیغ حوزه رسانایی ارزش‌ها و باورهای ژرف و عمیق دینی است» اظهار کرد: جمع حاضر در این همایش علمی بصیرتی حنجره‌های گویایی دارند که وقف آستان قدس اباعبدالله(ع) کرده‌اند.

عضو گروه مؤلفان کتاب‌های درسی با اشاره به همزمانی برگزاری این همایش با تشییع پیکر جانباز شهید مرتضی معماری افزود: عطر این شهید و تمامی شهدای گرانقدر اسلام و انقلاب جانی دوباره در روح انسان می‌دمند.

این نویسنده و پژوهشگر با بیان این‌که «مکتب اهل بیت مکتب رساندن پیام‌های والای دینی و معنوی است» بیان کرد: رسالت عظیمی که بر عهده مداحان، واعظان و شاعران آئینی است؛ رسالتی که نه برای یک جمع و جمعیت کم بلکه برای میلیون‌ها انسان می‌تواند حرف و سخن و رفتار این قشر تأثیرگذار باشد.

سنگری با اشاره به تأثیر عظیم مداحی بر قلب و روح مخاطبان گفت: مداحان و مبلغان دین کارشان زدودن تاریکی‌ها و جهالت‌هاست و در حقیقت رسالت مداحان و واعظان علم‌آموزی و شکافتن پرده‌های ظلمت و نادانی و گشودن درهای علم و حقیقت بر دیدگان انسان‌ است.

وی گفت: مجلس وعظ و مدح و ثنای اهل بیت عصمت و طهارت مجلس آگاهی‌دادن است؛ بنابراین مداح و ذاکر اهل بیت باید حواسش به زمانی که در اختیارش است باشد که مبادا زمان را اتلاف کند به گونه‌ای که هیچ حاصل فردی و اجتماعی نداشته باشد.

این عضو هیئت علمی سازمان دعبل خزاعی کشور اظهار کرد: اگر از زمانی که در اختیار مداحان و واعظان است به درستی استفاده نشود و جهلی به علم و چراغی خاموش به روشنی تبدیل نشود در حقیقت این مداح و واعظ به تمامی انسان‌ها و زمین و زمان خیانت کرده است؛ چرا که از زمانی که در اختیارش بوده است، استفاده نکرده است.

انتهای پیام

کد N675551

وبگردی