آفتاب
در دیدار مدیرعامل خبرگزاری رسمی لبنان

معاون شمخانی: رویکرد رسانه‌های غربی زمینه‌ساز سربازگیری تکفیری‌ها می‌شود

معاون شمخانی: رویکرد رسانه‌های غربی زمینه‌ساز سربازگیری تکفیری‌ها می‌شود

لور سلیمان، مدیرعامل خبرگزاری رسمی لبنان صبح چهارشنبه با کیوان خسروی، معاون فرهنگ و ارتباطات دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کیوان خسروی در این دیدار با اشاره به توسعه تهدیدات ناشی از افراط‌گرایی، خشونت و تروریسم در سطح منطقه و عرصه بین‌الملل و ضرورت مقابله هوشمندانه رسانه‌ها با این پدیده شوم اظهار کرد: همکاری رسانه‌های مستقل از طریق تشکیل و فعال‌سازی اتاق‌های فکر و اندیشکده‌های مشترک، نقش تعیین کننده‌ای در اتخاذ رویه‌های تاثیرگذار در مقابل اقدامات رسانه‌یی و تبلیغاتی شبکه‌های افراط و خشونت به‌دنبال خواهد داشت.

او اتخاذ برخی رویکردهای رسانه‌یی از سوی شبکه‌های وابسته به نظام سلطه را موجب شکل‌گیری احساس تبعیض در جوامع مختلف و زمینه‌ساز سربازگیری گروه‌های تروریستی و تکفیری دانست و افزود: بی‌تقاوتی رسانه‌های غربی نسبت به کشتار صورت گرفته در کشورهای منطقه و در مقابل برجسته کردن یک اقدام تروریستی در کشور اروپایی بدون شک موجب شکل‌گیری احساس دوگانگی می‌شود.

خسروی گفت؛ اقدام مجدد و موهن یک مجله در انتشار تصاویر نامناسب از پیامبر گرامی اسلام و سابقه این نشریه در توهین به مسیحیت و سایر ادیان الهی در ردیف اقدامات تحریک‌آمیزی است که به نوعی ترویج کننده رویکردهای خشن و تروریستی است.

وی افزود؛ اخلاق‌مداری و استفاده از فرصت‌ها اصلی‌ترین رویکرد رسانه‌یی جمهوری اسلامی ایران است و اهتمام به این دو، عاملی در تقویت امنیت ملی است.

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی توسعه همکاری‌های رسانه‌یی میان ایران و لبنان را ضرورتی لازم الاجرا در مسیر ارتقای سطح روابط دوجانبه عنوان کرد و افزود: همکاری به منظور اطلاع‌رسانی صحیح و بی‌طرفانه و هم‌چنین التزام به اخلاق حرفه‌یی اصلی‌ترین محورهایی است که می‌تواند در همکاری رسانه‌یی میان دوکشور مدنظر قرار بگیرد.

خانم لور سلیمان، مدیر عامل خبرگزاری لبنان نیز با تاکید بر لزوم همکاری و تعامل بیش‌تر میان رسانه‌های ایران و لبنان، اطلاع‌رسانی صحیح و اخلاق مدارانه را اولویت این خبرگزاری دانست.

او افزود؛ رسانه‌های مستقل نباید اجازه دهند تروریست‌ها از آن‌ها برای اطلاع‌رسانی و تبلیغات مدنظر خود سوء استفاده کنند.

انتهای پیام

کد N675469

وبگردی