آفتاب
ایرانی به مهر خبر داد:

دیدار جبهه اعتدال‌گرایان با هاشمی رفسنجانی برای انتخابات مجلس دهم

دیدار جبهه اعتدال‌گرایان با هاشمی رفسنجانی برای انتخابات مجلس دهم

رئیس کمیته انتخابات جبهه اعتدالگرایان از دیدار انتخاباتی با هاشمی رفسنجانی و عارف خبر داد و گفت: در موضوع انتخابات مجلس با ناطق‌نوری و خاتمی نیز دیدارهایی خواهیم داشت.

جمشید ایرانی، رئیس کمیته انتخابات جبهه اعتدال‌گرایان در گفتگو با خبرنگار مهر با تشریح اهم فعالیت این جبهه و جبهه اصلاح‌طلبان در ادوار مختلف انتخاباتی اظهار داشت: جبهه اصلاح‌طلبان و اعتدال گرایان در سال ۹۱ اولین مجموعه ای بودند که در حوزه اصلاح طلبی به بحث انتخابات مجلس نهم ورود کردند در حالی که برخی از دوستان ما در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات معتقد به تحریم انتخابات بودند.

وی یکی از نقاط بارز فعالیت‌های این جبهه را ترغیب آقای خاتمی به شرکت در انتخابات مجلس نهم دانست و افزود: پس از رایزنی های مختلف در جبهه اصلاح‌طلبان نهایتا اعلام شد که از نظر ما آقای خاتمی به عنوان رهبر جبهه اصلاح‌طلبان هستند و ما تحت رهبری وی قصد فعالیت در اتخابات آینده ریاست جمهوری را داریم.

ایرانی گفت: در دی ماه سال ۹۱ هم این جبهه دیداری با آقای هاشمی رفسنجانی داشت که خروجی آن این بود که اصلاح‌طلبان با راهنمایی‌های آقای هاشمی ورود به انتخابات سال ۹۲ را کلید زدند.

وی بهترین کارکرد جبهه اصلاح‌طلبان را ارسال نامه به رهبر انقلاب و تحلیل شرایطی سیاسی با نظر آقای خاتمی دانست و گفت: در آن نامه شرایط سیاسی آن زمان مورد تحلیل قرار گرفت و با همان نگاه بود که جبهه اصلاح‌طلبان با جبهه اعتدال گرایان مذاکراتی را داشت که در نهایت این دو جبهه طی نامه‌ای به رهبر انقلاب در خواست دیدار با ایشان را کردند.

وی ادامه داد: بهمن ماه سال ۹۱ هم جبهه اصلاح‌طلبان طی دیدارهایی که با آقایان هاشمی و ناطق نوری داشتند، آقای خاتمی را به عنوان کاندیدای اصلی خود برای انتخابات سال ۹۲ معرفی کردند و در ادامه رایزنی‌ها نیز آقای عارف به عنوان کاندیدای لایه دوم جبهه اصلاح‌طلبان و آقای روحانی هم - که کاندیدای مد نظر آقای هاشمی بود - به عنوان کاندیدای لایه دوم انتخابات برای جبهه اعتدالگرایان معرفی شد.

ایرانی با بیان اینکه قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ بود که آقای خاتمی اعلام کرد که حاضر به شرکت در انتخابات به عنوان کاندیدا نیست اظهار داشت: جبهه اعتدالگرایان در آن زمان طی بیانیه ای با عنوان «اعتدال پرچمدارش را فرامی‌خواند» از آقای هاشمی در خواست کرد برای ورود به انتخابات ۹۲ اعلام کاندیداتوری کند.

رئیس کمیته انتخابات جبهه اعتدالگرایان تصریح کرد: دو جبهه اصلاح طلبان و اعتدالگرایان بر روی آقای هاشمی برای انتخابات اجماع کردند که البته در نهایت ایشان توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شدند. بعد از این قضیه بود که دو جبهه اصلاح طلبان و اعتدالگرایان طی دیدارهایی که با آقای هاشمی و ناطق نوری و خاتمی داشتند درخواست کردند که از دو گزینه آقای عارف و آقای روحانی، تنها یک نفر در انتخابات حضورداشته باشد.

رئیس کمیته انتخابات جبهه اعتدالگرایان با تشریح شرایط بعد از اعلام انصراف آقای عارف از رقابت‌های انتخاباتی گفت: بعد از اینکه ۴۸ ساعت قبل از شروع انتخابات آقای عارف با درخواست آقای خاتمی به نفع آقای روحانی کنار کشید و جبهه اصلاح‌طلبان که ستادهای عارف را مدیریت می‌کرد طی یک هماهنگی با جبهه اعتدالگرایان ستادهای خود را با ستادهای آقای روحانی یکی کرد و در واقع یک ائتلاف را تشکیل داد.

ایرانی در ادامه با اشاره به دیدارهایی که جبهه اعتدالگرایان با آقای هاشمی و ناطق نوری صورت داد گفت: ما در این دیدارها توانستیم جامعه زینب را که یکی از تشکل‌های وابسته به جبهه پیروان خط امام و رهبری بود را در حمایت از آقای روحانی هماهنگ و همراه کنیم.

جبهه اعتدال‌گرایان و جبهه اصلاح‌طلبان درخواست ثبت رسمی به کمیسیون ماده ۱۰ داده است

دبیر کل حزب فرزندان ایران  نتیجه خوبی که در انتخابات ۹۲ حاصل شد را برآمده از هماهنگی و همکاری دو جبهه اصلاح طلبان و جبهه اعتدالگرایان دانست و خاطر نشان کرد: کماکان این دو جبهه جلسات میان خود را برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگزار می‌کنند و کمیته‌های سیاسی، انتخابات و استانی این دوجبهه جلسات مشترکی را  دارند تا ان‌شالله بتوانیم در انتخابات سال آینده حضوری پررنگ داشته باشیم.

رئیس کمیته انتخابات جبهه اعتدالگرایان با بیان اینکه این جبهه و جبهه اصلاح‌طلبان درخواست ثبت در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب را کرده‌اند و امروز نیز فرآیندهای لازم را طی می‌کنند گفت: جبهه اعتدالگرایان با ۱۰ حزب سیاسی و جبهه اصلاح طلبان با ۱۶ حزب سیاسی درخواست ثبت خود را تقدیم کمیسین ماده ۱۰ احزاب کرده است تا در ایام انتخابات مجلس عرصه سیاسی کشور دچار یک بهم ریختگی سیاسی نشود.

۴ضلعی اصلاحات برای انتخابات مجلس دهم

ایرانی همچنین با اشاره به تشکیل یک ۴ ضلعی توسط اصلاح‌طلبان برای انتخابات آتی تصریح کرد: شورای مشورتی خاتمی، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، جبهه اصلاح‌طلبان و مجموعه آقای عارف ۴ ضلعی هستند که برای انتخابات سال آتی هماهنگی‌ها و رایزنی‌های خود را انجام می‌دهند تا در نهایت بتوانند به یک محور اصلی و واحد برسند.

وی با بیان اینکه جبهه اعتدالگرایان تلاش دارد با یک یکنواختی و هم‌افزایی و با توجه به روند بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان یک همگرایی را با سایر گروه‌ها داشته باشد داشته باشد گفت: جبهه اعتدال‌گرایان کاندیداهایش را با نگاه به حمایت از دولت آقای روحانی انتخاب می‌کند.

ایرانی با تاکید بر اینکه جبهه اعتدالگرایان نحله فکری‌اش را از آیت الله هاشمی رفسنجانی می‌گیرد گفت: این جبهه از سال ۸۲ شکل گرفت و بیشترین حضورش در انتخابات خبرگان سال ۸۶ بود و لیستی که برای این انتخابات ارائه کرد، لیست رأی آوری بود.

در موضوع انتخابات مجلس دهم با آیت الله هاشمی رفسنجانی دیدارهایی را داشته‌ایم

دبیرکل حزب فرزندان ایران افزود: همان مجموعه جلسات خود را با آقای هاشمی برگزار کردند تا منجر به این شد که در انتخابات ۹۲ هم از آقای روحانی حمایت کردند.

وی پرچمدار امروز جبهه اعتدال گرایان را آقای هاشمی دانست و تصریح کرد: این جبهه جلسات و دیدارهای مرتبی در موضوعات مختلف را با آقای هاشمی دارد که به عنوان مثال دیدارهای که با آقای هاشمی در جریان انتخابات ۹۲ داشتیم برای کشور و ما بسیار راهگشا بود.

رئیس کمیته انتخابات همچنین از برگزاری دیدار جبهه اعتدالگرایان با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خصوص انتخابات مجلس دهم خبر داد و اعلام کرد: علاوه بر دیدار با ایشان با بزرگان دیگری همچون آقای عارف نیز دیدار داشته‌ایم و برای دیدار با اقایان ناطق نوری و خاتمی نیز درخواست‌هایی را کرده‌ایم؛ البته تاکنون نیز دیدارهایی را با آقای ناطق نوری داشته ایم.

ایرانی همچنین به جلسات صبحانه سیاسی جبهه اصلاح طلبان اشاره کرد و گفت: جلسات صبحانه سیاسی بزودی از سر گرفته می‌شود. این جلسات با حضور نمایندگانی از جبهه اعتدالگرایان، اصلاح‌طلبان، جبهه پیروان خط امام و رهبری و جبهه ایستادگی برگزار می‌شد.

وی افزود: ما همچنین جلسات خوبی را با آقای مهندس باهنر داشتیم که البته این جلسات بر اساس موقعیت و فضای خودش برگزار می‌شود؛ آخرین دیداری که با آقای باهنر داشتیم به فروردین سال جاری برمی‌گرد و ان شالله این دیدارهای ادامه پیدا کند.  

کد N675410

وبگردی