آفتاب
نهاوندیان:

دستاورد توافق هسته‌ای در اقتصاد کشور آشکار می شود

دستاورد توافق هسته‌ای در اقتصاد کشور آشکار می شود

دشمنان و معاندان پیشرفت جمهوری اسلامی ایران با رویکرد منطقی و مستدل دولت یازدهم در مذاکرات هسته‌ای، به حاشیه رفته و تنها مانده‌اند.

رییس دفتر رییس‌جمهورر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در جلسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر تصریح کرد: دشمنان و معاندان پیشرفت جمهوری اسلامی ایران با رویکرد منطقی و مستدل دولت یازدهم در مذاکرات هسته‌ای، به حاشیه رفته و تنها مانده‌اند.

به گزارش ایلنا، محمد نهاوندیان با بیان این‌که فرصت گسترش مناسبات بین‌المللی امروز مهیا شده است، گفت: رویکرد تعامل سازنده‌ای که دولت در پیش گرفته است، امیدواری فراوانی در همه طرف‌های مذاکره‌کننده بوجود آورده که این مذاکرات به نتیجه منجر شود.

رییس دفتر رییس‌جمهور اظهارداشت: دستاورد توافق هسته‌ای در اقتصاد کشور آشکار می شود زیرا بخش اقتصاد در مقاومت بزرگ ملت ایران، هزینه زیادی پرداخته و باید بهره بیشتری ببرد.

نهاوندیان با درخواست از اعضای اتاق برای تغییر شرایط، گفت: اطلاع دقیقی داریم که بسیاری از شرکت‌های بزرگ در کشورهای مختلف آمادگی خود را برای حضور و کار با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده‌اند.

رییس دفتر رییس‌جمهور تأکید کرد: اولویت برای ما توسعه روابط اقتصادی با کشورهای منطقه است و معتقدیم، توسعه کشورهای منطقه در گرو همکاری با یکدیگر است، زیرا اگر منافع ما به منافع دیگران گره بخورد، هم به توسعه اقتصادی کشور کمک کرده‌ایم و هم جایگاه و اهمیت کشور را ارتقاء داده‌ایم.

نهاوندیان گفت: بوشهر قطب تجارت ایران بوده است و تجار بوشهری مدرسین تجارت برای دیگر نقاط ایران هستند. شما پرچمدار توسعه کشور باشید و بدانید که هر جوانی که با فرصت شغلی فراهم شده از سوی شما مشغول کار می‌شود، رحمتی از سوی خداوند و کاری بزرگ برای استان و کشور است.

رییس دفتر رییس‌جمهور در ابتدای سخنان خود با بیان این‌که باید در جلسات مسئولان دولتی و صاحبنظران و فعالان عرصه اقتصادی رابطه نزدیک دوسویه و سریعی برقرار شود، تصریح کرد: بدون همراهی و همفکری فعالان اقتصادی نیت خیر مسئولان تصمیم‌گیر و قانون‌گذار جامه عمل نخواهد پوشید.

نهاوندیان از مسئولان اتاق بوشهر خواست تا به ساختار سازی رابطه دو سویه بین سیاستگذاران و کارآفرینان کمک کند و بحث‌های راه‌حل‌گرایانه ارایه دهد که اگر چنین فضایی بر اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان‌ها حکمفرما شود، بسیاری از مسایل حل خواهد شد و مسئولان دولتی نیز مشتاق حضور در جلسات خواهند شد.

رییس دفتر رییس‌جمهور همچنین بر اصلاح رابطه بین بانک و بنگاه تأکید کرد و گفت: متأسفانه بانک‌ها به دلیل دولتی شدن رویکرد سوگولی مأبانه نسبت به بنگاه‌های دیگر داشتند که باید اصلاح شود، آنها دارای قوت و قدرت حاکمیتی در مناسبات بنگاه‌ها شدند که باید اصلاح شود.

نهاوندیان با اشاره به قانون بهبود که در آن بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار موظف به بازنگری در آیین‌نامه‌ها با رعایت انصاف شده است، گفت: ‌این فضا در شرایط کنونی بیش از پیش مهیا شده که می‌تواند فرصت اقتصادی برای تولیدکنندگان و کارآفرینان باشد.

رییس دفتر رییس‌جمهور از اعضای اتاق خواست تا در اصلاح آیین‌نامه‌های اتاق راه‌ حل ارایه دهند، تا حقوق آنها در رابطه بین بانک و بنگاه با شرط انصاف رعایت شود.

پیش از سخنان رییس دفتر رییس‌ جمهوری تعدادی از تولید‌کنندگان و تجار‌حاضر در اتاق بازرگانی بوشهر دیدگاه‌هایی خود را در خصوص لزوم حمایت دولت از بخش تولید و صادرات، نظیر ارایه تسهیلات بانکی با سود کم، رفع مشکلات مالی برای صادرات به کشورهای مختلف، ثبات قوانین و مقررات، بیمه و مشخص شدن تکلیف عوارض بازرگانی و گمرک مطرح کردند.

اعضای اتاق بوشهر با تأکید بر این‌که اتاق بازرگانی از زمان تحریم‌ها به خوبی راه‌های مبادله کالا و ارزآوری را پیدا کرده، تصریح داشتند ارتقاء جایگاه اتاق منجر به افزایش ظرفیت این مجموعه به عنوان سربازان دولت در مبارزه با تحریم‌ها می‌شود.

کد N675373

وبگردی