آفتاب

آمریکا نام سرکرده طالبان پاکستان را در لیست تروریست‌ها قرار داد

آمریکا نام سرکرده طالبان پاکستان را در لیست تروریست‌ها قرار داد

براساس گزارش‌ها دولت آمریکا، نام سرکرده طالبان پاکستان را در لیست تروریست‌ها قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ای‌پی‌ای، این اقدام در پی یک دستور اجرایی صورت گرفته که تروریست‌ها و حامیان آنها را مورد هدف قرار می‌دهد.

طبق این دستور، آمریکایی‌ها اجازه هیچ گونه معامله و رابطه با مولانا فضل‌الله، سرکرده طالبان پاکستان را ندارند و تمام دارایی‌های وی نیز در آمریکا مسدود می‌شود.

گروه تحریک طالبان پاکستان تحت رهبری فضل‌الله مسوولیت حمله 16 دسامبر 2014 به یک مدرسه در پیشاور را برعهده گرفت.

این تصمیم دولت آمریکا طی سفر اخیر جان کری، وزیر خارجه این کشور به اسلام‌آباد اعلام شد.

به گفته ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، کری روز سه‌شنبه برای پنجمین گفت‌وگوی استراتژیک آمریکا- پاکستان در سطح وزرا با مقامات پاکستانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

هارف درباره سفر اخیر کری به پاکستان طی بیانیه‌ای اظهار کرد: کری مراتب تسلیت آمریکا را نسبت به حمله تروریستی به یک مدرسه در پیشاور به مقامات پاکستانی و مردم آن ابراز و با آنها اعلام همدردی کرد.

وی افزود: کری همچنین در جریان این دیدار از تصمیم پاکستان برای از بین بردن مخفیگاههای تروریست‌ها در این کشور استقبال کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در سفر اخیر خود به اسلام‌آباد همچنین متعهد شده است که آمریکا به حمایت از اقدامات پاکستان در جهت تقویت حکمرانی، گسترش توسعه و تسهیل بازگشت و نوسازی افراد بی‌سرپناه در مناطق عشایری و قومی ادامه خواهد داد.

قرار دادن فضل‌الله در لیست تروریست‌ها نیز بخشی از گف‌وگوهای بین دو کشور درباره اقدامات مقابله‌ای با تروریسم است. فضل‌الله در نوامبر 2013 رهبر تحریک طالبان پاکستان شد.

انتهای پیام

کد N675298

وبگردی