آفتاب

تا کنون چه گزینه هایی برای معاونت سیاسی وزارت کشور مطرح شده است؟

تا کنون چه گزینه هایی برای معاونت سیاسی وزارت کشور مطرح شده است؟

روز گذشته حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور گفت که فعلا او سرپرستی معاونت سیاسی این وزارت خانه را بر عهده خواهد گرفت.

سيد صادق روحاني: سخنگوي وزارت کشور در جلسه ديروز، درباره معاونت سياسي اين وزارت خانه اين توضيح را ارائه کرد:« بعد از این که برادر عزیزمان مهندس میرولد علی‌رغم اصرارهای ما و دلایلی که آوردند آقای وزیر را قانع کرده و از این سمت رفتند، سرپرستی این معاونت به عهده بنده گذاشته شد و در برخی از کارها آقای وزیر شخصا ورود پیدا می‌کنند که امید است هر چه زودتر شخص مناسب برای معاونت سیاسی منصوب شود.»
ميرولد خردادماه امسال از پست خود استعفا داد. در آن زمان برخي رسانه ها مطرح کردند که علت اين استعفا اختلافات او با وزير کشور بوده است. اما اين مسئله هيچگاه تاييد نشد. از سوي ديگر مسئولان وزارت کشور اعلام کردند که خود ميرولد استعفا داده است. به هرحال از آن تاريخ تا الآن که اميري اعلام کرده است ، خود مسئوليت معاونت را بر عهده دارد، نزديک به 9 ماه گذشته است. از سوي ديگر با سخنان چند روز پيش وزير کشور ، رسما کليد انتخابات در وزارت کشور زده شده است و خلا حضور معاون سياسي وزير که مسئول برگزاري انتخابات است ، بيش از پيش احساس مي شود.
در هفته هاي گذشته نام افراد مختلفي براي اين معاونت در رسانه ها مطرح شده است که خيلي از آن ها تکذيب شده است. عبدالمحمد زاهدي استاندار کردستان يکي ازاين گزينه ها بود. پس از انتشار نام او در برخي رسانه ها حسينعلي اميري اين مسئله را تکذيب کرد و گفت: بنده در این مورد چیزی نشنیده‌ام. این سؤال را آقای رحمانی‌فضلی باید پاسخ دهد. همچنين خود زاهدي نيز در گفت وگويي تاکيد کرد که تاکنون هيچ صحبتي در اين باره با وي نشده ‌و جلسه‌اي هم درباره اين انتصاب با کسي نداشته‌است.
پس از زاهدي، اينبار نوبت جمشيد انصاري استاندار زنجان بود که نامش در برخي رسانه ها به عنوان گزينه جديد براي معاونت سياسي وزارت کشور مطرح شد. اين خبر را چند روز پيش روزنامه مردم امروز منتشر کرد اما از جانب وزارت کشور واکنشي را به همراه نداشت. اين روزنامه اين باره نوشت که انصاري احتمال معرفي شدنش را رد نکرده است اما گفته که فعلا نمي تواند درباره اين قبيل مسايل اظهار نظر کند.
در مقابل گزينه جدي تري که در يکي دو روز گذشته مطرح شده است، صالحي اميري است. سايت انتخاب در خبري در اينباره مدعي شد که صالحي اميري گزينه اي است که روحاني براي معاونت سياسي پيشنهاد داده و در مقابل رحماني فضلي مانع شده است. اين مسئله را خبرنگاران از رحماني فضلي پرسيدند و او در پاسخ گفت:« جرأت چنین کاری را ندارم، اما معاونت سیاسی هنوز تعیین نشده است، لطفا سئوال تکراری نپرسید.»
2929

کد N675140

وبگردی