آفتاب

طرح صهیونیستی جدید برای ثبت محوطه مسجد الاقصی به نام اسرائیل

طرح صهیونیستی جدید برای ثبت محوطه مسجد الاقصی به نام اسرائیل

سازمان یهودی "یشای" که رهبری آن را خاخام شموئیل الیاهو برعهده دارد، تصمیم گرفته تا به طور رسمی مسجد الاقصی را به عنوان املاک و دارایی تل‌آویو در اداره «املاک رژیم صهیونیستی» ثبت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی شبکه الجزیره، نهاد اوقاف و میراث فرهنگی مسجد الاقصی ضمن هشدار نسبت به تلاش‌های این سازمان یهودی اعلام کرد: سازمان یشای سعی دارد تا مسجد الاقصی را به عنوان املاک متعلق به اسرائیل به طور رسمی در اداره املاک این رژیم ثبت کند تا زمینه را برای اجرای طرح‌های یهودی‌سازی خود و ساخت کنیسه یهودی‌ها را در آن فراهم کند.

هشدار نهاد اوقاف مسجد الاقصی پس از اعلام نارضایتی سازمان یشای از عدم موافقت و همکاری سازمان‌های رژیم صهیونیستی با درخواست آن مبنی بر ثبت کامل مسجد الاقصی به عنوان املاک رسمی تل‌آویو مطرح شد.

نهاد اوقاف مسجد الاقصی اعلام کرد: سازمان یشای سعی دارد تا نقشه‌های خود برای ساخت کنیسه یهودی‌ها را در بیشتر محوطه‌های مسجد به ویژه در شرق آن عملی کند.

موسسه الاقصی با اشاره به اخبار و گزارش های منتشر شده در برخی روزنامه های صهیونیستی درباره طرح مذکور خاطرنشان کرد که سازمان یشای از عدم موافقت مرکز نقشه برداری اسرائیل با درخواست این سازمان برای ثبت تمامی محوطه مسجد الاقصی به نام رژیم صهیونیستی به خاطر ترس از واکنش ها و حساسیت های موجود درباره این مکان مقدس ناراحت است.

سازمان صهیونیستی مذکور مدعی شده است که صحن براق در سال 1996 رسما به نام رژیم صهیونیستی ثبت شده است و این مساله زمینه مناسبی برای تدوین طرح های جامع تر درباره محوطه آنرا فراهم کرده است.

موسسه الاقصی در پایان بیانیه خود تاکید کرده است که سازمان یشای همچنین نقشه های مربوط به احداث معبد یهودی در بخشی از محوطه مسجد الاقصی را منتشر کرده است که بر اساس این نقشه ها قرار است طرح مذکور در بخش شرقی مسجد و میان مصلای مروانی و باب الرحمه اجرا شود.

الاقصی خاطرنشان کرده است که این تحرکات در راستای تلاش های بی وقفه رژیم صهیونیستی برای نابودی مسجد الاقصی اجرا می شود.

انتهای پیام

کد N675055

وبگردی