آفتاب

پیشنهادهای جدید اوباما برای مقابله با حملات سایبری

پیشنهادهای جدید اوباما برای مقابله با حملات سایبری

رئیس‌جمهوری آمریکا پیشنهادهای جدیدش را در رابطه با حفاظت از مشاغل و دولت در مقابل حملات سایبری از جمله افزایش پیگرد قانونی جرایم مرتبط با شبکه‌های کامپیوتری و تشدید مجازات مجرمان مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، براساس این پیشنهادها از جانب باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، شرکت‌ها باید به تبادل اطلاعات درباره حملات سایبری با دولت بپردازند تا از این طریق بتوان به مقابله با این حملات در فضای سایبری پرداخت.

اوباما پس از شرکت در مرکز ملی حفاظت فضای مجازی و ارتباطات در منطقه آرلینگتون، ویرجینیا این پیشنهادها را مطرح کرد اما باید برای تصویب منتظر رای و نظر نمایندگان در کنگره بماند.

این نخستین باری است که اوباما سنت‌شکنی کرده و پیش از خطابه سالانه‌اش که امسال قرار است سه‌شنبه هفته بعد انجام شود، پیشنهادهایی را مطرح کرده است.

در طرح‌های اوباما آمده که شرکت‌ها باید اطلاعات خود را با مرکز امنیت سایبری دپارتمان امنیت کشور آمریکا برای مقابله با حملات سایبری به اشتراک بگذارند. علاوه بر این، اوباما پیشنهاد کرده تا شبکه‌های کامپیوتری که اقدام به جرایم اینترنتی و سایبری می‌کنند، بیش از گذشته تحت پیگرد قرار گیرند و به دادگاه‌ها این اختیار و قدرت را داده تا این شبکه‌ها را تعطیل کنند.

وی همچنین به دنبال تحت تعقیب و پیگرد قرار دادن افراد و شبکه‌های کامپیوتری خارج از آمریکاست که به اعمال مجرمانه در فضای مجازی نظیر سرقت داده‌های کامپیوتری و دستکاری در حساب‌های بانکی اشخاص حقیقی و حقوقی دست می‌زنند. علاوه بر اینها، اوباما در پیشنهادهایش برای مقابله با جرایم فضای مجازی قصد دارد تا اجرای قوانین و مقررات را برای پلیس فدرال به منظور ممانعت از فروش ابزار و سخت‌افزارهای جاسوسی و مورد استفاده در سرقت هویت گسترش دهد.

نگرانی‌های امنیتی و حفاظت اطلاعات در فضای مجازی در آمریکا در پی حمله به سونی پیکچرز افزایش یافته است؛ اقدامی که آمریکا مقصر آن را دولت کره‌شمالی می‌داند.

اوباما سه سال است که به دنبال متقاعد کردن کنگره برای تصویب لایحه‌ای درباره امنیت در فضای مجازی است و مقام‌های واشنگتن امیدوارند که مساله حمله به سونی پیکچرز و هک برخی از کارخانجات آمریکا نظر سیاستمداران را تغییر دهد.

انتهای پیام

کد N674675

وبگردی