آفتاب
روحانی در جمع علما و ایثارگران بوشهر:

ایرادهای نیشگونی جایی نمی‌رسد/ بعضی خیال می‌کنند فقط خودشان توان مذاکره دارند

ایرادهای نیشگونی جایی نمی‌رسد/ بعضی خیال می‌کنند فقط خودشان توان مذاکره دارند

به آینده خوش‌بین هستم و نباید در برابر مشکلات تسلیم شویم اما باید برنامه‌ریزی درست داشته باشیم و باید در صحنه سیاست داخلی و خارجی امیدوار باشیم و از آن به درستی بهره‌برداری کنیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: در جمعی که ایثارگران و علما و نخبگان حضور دارند سخن گفتن در ابعاد مختلف بسیار سخت است چراکه ایثارگران نشانه و بنیانگذار عزت و افتخار در این کشور هستند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی با اشاره به استعمارستیزی استان بوشهر ابراز داشت: بوشهر از دیرباز سرزمین مبارزه در مقابل ستعمارگران و بدخواهان بوده است چراکه بنده از این استان خاطراتی در دوران دفاع مقدس دارم و به نوعی در آن روزها از نفت ما حراست کردند، به گونه‌ای که در روزهای جنگ حتی برای تهیه سیم خاردار و حتی قطعات یک سلاح سطح پایین مانند توپ 23 م.م با مشکل روبرو بودیم.

وی دامه داد: اگر ایثار و فداکاری با علم و نخبه‌گری پیوند بخورد می‌تواند ما را در برابر توطئه جهانی پیروز کند و در آن روزها تنها یک کشور با ما نجنگید چراکه دنیا با ما می‌جنگید ما تنها بودیم و رزمندگان اسلام از امام و امت دفاع کردند و آنگاه که یک ملت دست به دست هم می دهد و یک پارچه می شوند و نخبگان با علم و دانش و ایثار در کنار هم قرار می گیرد و نهایتاً به پیروزی می رسد.

روحانی با اشاره به پیوند بین تمامی اقشار بیان داشت: ما نیاز داریم که علماء و دانشگاهیان و نخبگان و کارآفرینان جامعه همه دست به دست هم بدهند تا مشکلات حل شود و این استعدادهای بالقوه را بالفعل تبدیل کنیم چراکه بنده به استعداد این استان در جلسات و نشست‌های امروز اشاره کرده‌ام به طوری که می توان از بندرگاه‌ها استفاده کرد و توریست‌هارا از تمام دنیا به آنجا کشاند و این یعنی توسعه استان بوشهر.

وی در بیان نخبه‌گری تصریح کرد: نخبگان باید دور یکدیگر جمع شوند و زمینه‌های کارآفرینی را به وجود آورند و اگر این موضوع رخ دهد آن موقع می‌توانیم از نفت فاصله بگیریم و این بحث که باید تولیدکنندگان برای مصرف‌کنندگان تصمیم بگیرند باید از میان برداشته شود.

رئیس دولت تدبیر و امید در بیان مدارا و صلح ابراز داشت: باید فرصت‌ها و اولویت‌ها را مدنظر قرار دهیم به گونه‌ای که یک جا باید خون داد و یک جا باید عقلانیت را بکار گرفت و محور قرر داد به گونه ای که پیامبر در بدر و خیبر جنگیدند اما در حدیبیه صلح و گذشت کردند و در جایی نیاز به عفو و گذشت و بخشش داریم و تدبیر یعنی همین، یعنی اینکه به فکر فردا باشیم.

وی با تاکید بر مذاکرات و با اشاره به روند آن، اعلام کرد: نباید ما را به چیزهای بیخود درگیر و مشغول کنند و باید تحریم ر بشکنیم البته باید استقلال و حیثیت و دستاوردمان را حفظ کنیم اما باید دانست کسانی که امروز در بحث مذاکرت و در چارچوب آن از منافع ملت و کشور دفاع می‌کنند کار سختی را دنبال می‌کنند و نباید با حرف‌های نیشگونانه با آنها برخورد کرد چراکه بعضی‌ها می‌پندارند که هیچ کس جزء خودشان توان مذاکره را ندارند اما باید دانست با 6 کشور مذاکره کردن یعنی چه! لذا بنده به آینده خوش‌بین هستم و نباید در برابر مشکلات تسلیم شویم اما باید برنامه‌ریزی درست داشته باشیم و باید در صحنه سیاست داخلی و خارجی امیدوار باشیم و از آن به درستی بهره‌برداری کنیم.

روحانی افزود: رقابت حزاب و جناح‌ها اشکال ندارد اما یادمان باشد همه ما متعلق به یک کشور و زیر پرچم یک قانون اساسی هستیم و باید به خاطر بسپاریم که برای این انقلاب و نظام خیلی فداکاری شده و نمی‌توانیم آنرا نادیده بگیریم و باید یادمان بشد که دنیای امروز دنیای علم است و نمی‌توانیم بدون کسب علم به جایی برسیم و باید دانست دنیا، دنیای رقابت است.

کد N674183

وبگردی