آفتاب

کشته شدن 143 شبه نظامی بوکوحرام در حمله ارتش کامرون

کشته شدن 143 شبه نظامی بوکوحرام در حمله ارتش کامرون

ارتش کامرون 143 تن از شبه‌نظامیان بوکوحرام را که به یکی از پایگاه‌های ارتش در شهر شمالی کولو فاتا حمله کرده بودند، از پای درآورد؛ اقدامی که به گفته دولت کامرون سنگین‌ترین تلفات شبه نظامیان در این کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر ارتباطات و سخنگوی دولت کامرون در بیانیه‌ای گفت: در این درگیری‌ها یکی از سربازان ارتش این کشور نیز جان خود را از دست داد. این تعداد کشته شدگان سنگین‌ترین شبه نظامیان بوکوحرام در خاک کامرون محسوب می‌شود و درست در زمان نگرانی‌ها نسبت به افزایش حملات بین مرزی این گروه تروریستی مستقر در نیجریه به کامرون صورت گرفت.

وی افزود: این حمله اوایل صبح دوشنبه آغاز شد که صدها شبه نظامی بوکوحرام از مه غلیظ برای عبور به کامرون از مرز نیجریه سوء استفاده کرده هو تلاش کردند تا به این پایگاه ارتش در شمال کشور حمله کنند.

این سخگو ادامه داد، درگیری‌های شدید در نزدیکی این پایگاه ارتش درگرفت وبیش از پنج ساعت به طول انجامید اما سپس مهاجمان تلاش کردند تا به سمت مرز عقب نشینی کنند.

ارتش کامرون در این درگیری توانست زرادخانه مهم تسلیحات سنگین این شبه نظامیان را کشف و ضبط کند.

یکی از منابع محلی گفت: ساکنان این شهر به محض شنیدن صدای تیراندازی فرار کردند.

این حمله پس از آن صورت گرفت که سرکرده بوکوحرام در پیامی متعهد شد تا به کامرون به خاطرفرستادن جنگنده برای حمله به شبه نظامیان بوکوحرام حمله کند.

در پی حملات بوکوحرام از سال 2009 میلادی تاکنون بیش از 13 هزار تن کشته و 5 / 1 میلیون تن آواره شدند.

بوکوحرام در شش ماه گذشته چندین شهر و روستا در شمال شرق نیجریه را تصرف کرده و در حال حاضر گزارش شده که این گروه کنترل بخش‌های وسیعی از استان بورنو را که هم مرز با نیجریه، جمهوری چاد وکامرون است، به دست گرفته است.

انتهای پیام

کد N673314

وبگردی