آفتاب
امیری در پاسخ به مهر:

نیاز به 400میلیارد تومان برای برگزاری الکترونیکی انتخابات داریم

نیاز به 400میلیارد تومان برای برگزاری الکترونیکی انتخابات داریم

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به توافقات صددرصدی شورای نگهبان و وزارت کشور برای الکترونیکی برگزار کردن انتخابات گفت: به 400 میلیارد تومان اعتبار برای الکترونیکی برگزار کردن انتخابات نیازمندیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا ببرای الکترونیکی برگزار شدن انتخابات پیش رو با شورای نگهبان توافقاتی داشته‌اید و چند درصد از این انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود گفت: الکترونیکی برگزار شدن انتخابات به دلیل سرعت، دقت و اعلام سریع انتخابات برای وزارت کشور مهم است و وزارت کشور سعی‌اش بر این است که این اتفاق مهم صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: ما 95 هزار صندوق رای در سراسر کشور برای انتخابات پیش رو نیازمندیم که اگر بخواهیم انتخابات را به صورت تمام الکترونیکی برگزار کنیم به جای 95 هزار صندوق باید 95 هزار صندوق الکترونیکی جایگزین کنیم که به 400 میلیارد تومان بودجه نیاز داریم.

وی با بیان اینکه انتخابات مجلس 25 فرایند دارد ادامه داد: از زمانی که یک کاندیدا برای ثبت‌نام اقدام می‌کند تا زمانی که نامش از حوزه رای‌گیری بیرون می‌آید 25 فرایند دارد که 24 فرایند آن بستر الکترونیکی برگزار شدن را دارد اما برای مرحله آخر یعنی جایگزین کردن 95 هزار صندوق الکترونیکی 400 میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم که اگر این اعتبار تامین شود انتخابات نیز به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به همکاری‌های وزارت کشور و شورای نگهبان در این زمینه افزود: بین شورای نگهبان و وزارت کشور تفاهم صددرصدی برای الکترونیکی برگزار شدن انتخابات وجود دارد و ما تاکنون جلسات کارشناسی داشته‌ایم و این جلسات کماکان ادامه دارد. اگر منابع آن تامین شود آمادگی لازم را برای برگزاری انتخابات الکترونیکی داریم.

کد N673118

وبگردی