آفتاب
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات کشور:

بنادر سیستان‌وبلوچستان باید به کانون اقتصاد تبدیل شوند

بنادر سیستان‌وبلوچستان باید به کانون اقتصاد تبدیل شوند

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات کشور گفت: بنادر سیستان‌وبلوچستان باید به کانون اقتصاد تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان‌وبلوچستان، به نقل شیلات استان، مجاهدی در بازدید از بنادر چابهار افزود: صنایع شیلاتی سیستان‌وبلوچستان نیازمند توسعه برخی زیرساخت‌هاست که باید در جهت برطرف کردن آن نقش و همکاری بخش خصوصی را در این صنعت پرنگ‌تر کرد.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت صیادی غیرمجاز، فرسودگی ناوگان ماهیگیری، استهلاک امکانات بنادر ماهیگیری و نبود بودجه کافی برای نگهداری بنادر از جمله مشکلات بخش صنعت شیلات است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات کشور گفت: حمایت از تولید داخلی به منظور خودکفایی و بسط صادرات برای حضور در بازارهای بین‌المللی در دستور کار است.

مجاهدی افزود: ماهی و میگو جزء بخش‌هایی از کشاورزی است که سلامت محصولات آن بالای ۹۵ درصد است، با توجه به اینکه محصولات شیلات ایران با استانداردهای بین‌المللی تولید می‌شوند و طرفداران بسیاری در نقاط مختلف دنیا دارند، مشکل حمل و نقل همواره صادرات این محصولات را تحت تاثیر قرار داده است.

وی تصریح کرد: ذخایر آبزی در دریاها نیازمند حمایت است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات کشور گفت: سرعت رشد تولیدات شیلاتی در ایران بالاتر از دنیا است در این رابطه باید صنایع جانبی صنعت شیلات نیز همزمان با تولید ماهیان رشد کند.

انتهای پیام

کد N672952

وبگردی