آفتاب
وزارت خارجه سوریه:

ترکیه همچنان گذرگاه اصلی عبور تروریستهای خارجی به سوریه است

ترکیه همچنان گذرگاه اصلی عبور تروریستهای خارجی به سوریه است

یک منبع وابسته به وزارت خارجه سوریه با اشاره به مواضع اخیر وزیر خارجه ترکیه درباره عبور همسر عامل عملیات گروگان گیری در پاریس از ترکیه،این کشور را شاهراه عبور تروریستهای خارجی به سوریه دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه، یک منبع وابسته به وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: وزیر خارجه ترکیه گفته است که «حیات بومدین» همسر «کولیبالی» که در عملیات گروگان گیری در پاریس کشته شده است در دوم ماه جاری وارد ترکیه شده و سپس در هشتم همین ماه به سوریه رفته است.

این منبع بیان کرد: این اظهار نظر در واقع اعتراف رسمی به این است که ترکیه همچنان گذرگاه اصلی عبور تروریستها خارجی به سوریه و راه بازگشت آنها به کشورهایی که از آن می آیند است که این نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت درباره مبارزه با تروریسم به ویژه قطعنامه های 2170 و2178 است.

این منبع سوری تاکید کرد: رفت و آمد تروریستها از طریق خاک ترکیه به این آسانی مجددا همسویی دولت ترکیه با گروههای تروریستی را نشان می دهد و اینکه ترکیه شریک مستقیم در خونریزی سوری ها و ریختن خون افراد بیگناه در سراسر دنیاست.

منبع سوری افزود: سوریه از جامعه بین المللی می خواهد که مانع از این سیاستهای ویرانگر ترکیه که در رشد و فعالیت تروریستهای تکفیری در منطقه موثر است، شود.

شایان ذکر است که مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه قبلا اعلام کرده بود که حیات بومدین به ترکیه رفته و از آنجا عازم سوریه شده است.

کد N672257

وبگردی