آفتاب

نخست‌وزیر لیبی حمایت جهانی از ارتش در برابر افراط‌گراها را خواستار شد

نخست‌وزیر لیبی حمایت جهانی از ارتش در برابر افراط‌گراها را خواستار شد

نخست وزیر دولت موقت لیبی از رهبران جامعه جهانی خواست تا از طریق لغو ممنوعیت ارسال سلاح برای ارتش این کشور، به دولت برای مقابله با تروریسم و تندروی کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالله الثنی، نخست وزیر لیبی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: جامعه جهانی باید از طریق لغو ممنوعیت ارسال سلاح برای ارتش، به دولت لیبی برای مقابله با تروریسم و تندروی کمک کند و همچنین اقداماتی برای متوقف کردن روند ارسال سلاح‌ برای گروه‌های تروریست در لیبی و توقف حمایت برخی کشورها از این گروه‌ها، اتخاذ کند.

الثنی تاکید کرد: جامعه جهانی گروه "انصار الشریعه" در لیبی و حامیان آن را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده است و ائتلاف بین‌المللی را برای از بین بردن تروریست‌ها در عراق و سوریه رهبری می‌کند اما ما می‌بینیم که در لیبی تنها این ارتش است که با تروریست‌ها می‌جنگد و هیچ گونه حمایتی دریافت نمی‌کند.

وی گفت: ما نگران پیشروی گروه‌های تروریستی و انتقال آن‌ها از عراق و سوریه به لیبی هستیم برای همین وظیفه دولت این است که با استفاده از تمامی راه‌ها و از جمله راه‌های نظامی از شهروندان خود در برابر این گروه‌ها حمایت کند.

الثنی تاکید کرد: ارتش نمی‌گذارد غیرنظامیان در عملیات‌ها آسیب ببینند و اگر این مساله نبود عملیات نظامی از مدت‌ها پیش به پایان رسیده بود. عملیات‌ نظامی ارتش لیبی با قوانین بین‌المللی هماهنگ است و در راستای مبارزه با گروه‌های تروریستی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N672116

وبگردی