آفتاب

وزیر سابق منتقد دولت کویت آزاد شد

وزیر سابق منتقد دولت کویت آزاد شد

وزیر اطلاع‌رسانی پیشین کویت پس از آن که یک هفته به خاطر انتشار مقاله‌ای انتقادی از هزینه‌های دولت در بازداشت به سر برد، امروز (دوشنبه) بنا به حکم دادگاه تجدیدنظر آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "الحمیدی السبیعی"، وکیل مدافع "سعد بن طفله"، وزیر اطلاع‌رسانی پیشین کویت اعلام کرد: دادگاه تجدیدنظر کویت امروز دستور به آزادی سعد بن طفله را داد.

پیشتر وکیل سعد بن طفله گفته بود، موکلش یکشنبه گذشته در حالی که می‌خواست با هدف سفری زیارتی به عربستان سعودی، کشورش را ترک کند، در یکی از ایست‌های امنیتی فرودگاه دستگیر شد.

سعد بن طفله ناشر پایگاه خبری «الآن» و یکی از اساتید دانشگاه کویت است. وی از سال 1999 تا 2000 میلادی وزیر اطلاع‌رسانی کویت بود.

پس از آنکه دادگاهی در روز پنجشنبه سعد بن طفله را به خاطر توهین به انس الصالح، وزیر دارایی کنونی کویت در مقاله‌ای که از هزینه‌های دولت انتقاد کرده بود، گناهکار شناخت، وی در فرودگاه بازداشت شد.

پس از انتشار این مقاله، الصالح شکایت‌ خود را علیه سعد بن طفله ارائه کرد.

پایگاه خبری «الآن» نخستین روزنامه آنلاین کویت است که در سال‌های اخیر به عنوان یکی از راه‌های ارتباطی برای بیان صریح نظرات اعضای اپوزیسیون کویت محسوب می‌شود.

مقامات کویت در چند روز اخیر نیز یکی از قانون‌گذاران پیشین روشنفکر را به خاطر انتقاد از امیر کویت و حمایت از رئیس‌جمهوری مصر بازداشت کردند.

انتهای پیام

کد N672115

وبگردی