آفتاب
با اشاره به برگزاری راهپیمایی اتحاد در فرانسه

فلاحت‌پیشه: راهپیمایی پاریس به معنای نبود روابط پنهانی غرب با تروریسم نیست

فلاحت‌پیشه: راهپیمایی پاریس به معنای نبود روابط پنهانی غرب با تروریسم نیست

یک کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه راهپیمایی اتحاد روز گذشته در پاریس در جهت محکومیت حملات تروریستی اخیر در فرانسه نشان دهنده استاندارد دوگانه غرب در برابر تروریسم است.

یک کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه راهپیمایی اتحاد روز گذشته در پاریس در جهت محکومیت حملات تروریستی اخیر در فرانسه نشان دهنده استاندارد دوگانه غرب در برابر تروریسم است.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره راهپیمایی اتحاد در پاریس و حضور بیش از 40 نفر از رهبران جهان در جهت محکومیت حملات اخیر تروریستی در فرانسه، گفت: اگرچه این راهپیمایی مهم است ولی برگزاری این راهپیمایی نوعی استاندارد دوگانه غرب را نشان داد. ایران همواره هرگونه رفتار تروریستی را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین قربانیان تروریسم محکوم کرده است اما این حقانیت را برای خود قائل هستیم که اعلام کنیم تروریسم ریشه غربی دارد.

وی ادامه داد: اجتماعاتی مانند راهپیمایی روز گذشته در پاریس به معنای نبود روابط پنهانی میان غرب با تروریسم نیست. کشورهای غربی همان بازیگرانی هستند که در طول پنج سال گذشته مرزهای خود را به روی تروریست‌ها باز کرده‌اند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: گروه‌های تروریستی از سه رگه اصلی پشتیبانی می‌شوند. اکثر رهبران گروه‌های تروریستی در کشورهای اروپایی قرار داشته و با سازمان‌های جاسوسی و اطلاعاتی این کشورها ارتباط دارند در حالیکه کشور مستقلی مانند ایران در تامین و انتقال مالی خود با مشکل مواجه است این گروه‌های تروریستی به راحتی علیرغم وجود قراردادهای بین‌المللی پولشویی تامین مالی می‌شوند. همچنین از لحاظ تجهیزات نظامی کمک‌هایی به آنها ارسال می‌شود.

فلاحت‌پیشه افزود: غرب همواره از تروریسم به عنوان یک ابزار راهبردی استفاده کرده است اما اکنون این ابزار به جان خود آنها افتاده است.

وی با بیان اینکه جهان کنونی همانند یک شطرنج سه بعدی است، گفت: یک بعد آن نظامی است که شامل یکه‌تازی ناتو و آمریکا است. بعد بعدی اقتصادی است که در آن فعالیت‌های قدرت‌های غربی شکل می‌گیرد اما لایه زیرینی به عنوان بعد سوم وجود دارد که زباله‌دان قدرت‌های دنیاست. در این لایه گروه‌های تروریستی، هکرها، اقدامات پولشویی پرورش می یابد. غرب که فکر می‌کرد هر آنچه که مصیبت است به کشورهای دیگر از جمله کشورهای اسلامی صادر می‌کند از دل جهانی شدن تروریست‌ها ضربات خود را به غرب وارد می‌کنند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشروی‌های گروه تروریستی داعش در طول یک سال گذشته در کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه، گفت: روزانه بسیاری از مسلمانان و مردم منطقه به فجیع‌ترین شکل ممکن کشته می‌شوند و زنان و کودکان ربوده می‌شوند اما اخبار آنها به بزرگی بازتاب خبری حمله به مجله فکاهی فرانسوی نیست البته نمی‌گویم که جان فرانسوی‌ها ارزشمند نیست.

وی با بیان اینکه تروریسم حاصل استاندارد دوگانه غرب است و اکنون روی دیگر خود را نشان می‌دهد، گفت: امنیت غرب شیشه‌ای است و با کوچک‌ترین اتفاق این امنیت دچار ترک می‌شود.

انتهای پیام

کد N671749

وبگردی