آفتاب

ریابکوف با ظریف دیدار کرد

ریابکوف با ظریف دیدار کرد

نماینده روسیه در گروه 1+5 در مذاکرات هسته‌ای ایران صبح روز دوشنبه در سفری یک روزه به تهران با محوریت بررسی روند مذاکرات با وزیر خارجه کشورمان دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در راس هیاتی بامداد دوشنبه وارد تهران شد و با محمد جواد ظریف دیدار کرد. در این دیدار معاونان ظریف نیز حضور داشتند.

سرگئی ریابکوف هم‌چنین امروز با سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی، معاونان وزیر امور خارجه کشورمان جداگانه دیدار و گفت‌وگو دارد.

سفر معاون وزیر خارجه روسیه به ایران در آستانه دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 که اواخر هفته جاری (28 دی‌ماه) در ژنو برگزار می‌شود، صورت می‌گیرد. این مذاکرات در سطح معاونان وزیران خارجه و بدون حضور محمد جواد ظریف و کاترین اشتون برگزار خواهد شد.

در عین حال پیش از مذاکرات هفته جاری هیات های مذاکره کننده ایران با هیات های آمریکا و روسیه جداگانه دیدار می کنند. هم چنین جان کری و محمد جواد ظریف چهارشنبه با یکدیگر دیدار می‌کنند.

رییس هیات مذاکره کننده ایران روز یک شنبه درباره دیدارش با وزیر خارجه آمریکا در ژنو گفت: در این گفت‌وگو که یک روزه است همه موضوعات درباره مساله هسته‌ای مطرح است و هدف از این مذاکرات این است که ببینیم می‌شود مذاکرات را تسریع کنیم و به جلو حرکت دهیم.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان روز یک شنبه با اشاره به سفر سرگئی ریابکوف به تهران گفت که "ما توقع داریم دوستان روسی نقش مثبتی را در این زمینه ایفا کنند."

ظریف در هفته های اخیر با معاون وزیر خارجه چین در تهران نیز دیدار کرد.

وزیر خارجه کشورمان هم چنین از سفر وزیر خارجه چین به تهران در آینده نزدیک خبر داد.

انتهای پیام

کد N671426

وبگردی