آفتاب
ناطقی مطرح كرد:

اختصاص ۱۴ هكتار زمين مسكونی برای ساكنين كوچری در رباط زيليا

اختصاص ۱۴ هكتار زمين مسكونی برای ساكنين كوچری در رباط زيليا

گلپايگان- مدير بنياد مسكن انقلاب اسلامی گلپايگان گفت: برای ساخت مسكن ساكنين كوچری ۱۴ هكتار زمين برای اسكان ۱۹۰ خانوار روستای كوچری به دليل قرار گرفتن در منطقه سد در حال ساخت اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، بنیاد مسكن انقلاب اسلامی كه از بدو فعالیت خود با هدف ساخت و واگذاری مسكن برای اقشار كم درآمد جامعه به فرمان معمار كبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ تأسیس شد، تاكنون اقدامات چشمگیری در حیطه مسئولیت خود به عنوان نهاد زیر نظر ولی فقیه انجام داده است.

بر این اساس بنیاد مسكن انقلاب اسلامی به منظور فراگیری و فعالیت مستمر و تحت پوشش قرار دادن تمامی مناطق كشور در مراكز شهرستان ها نیز راه اندازی شد، با توجیه این اندیشه كه افراد ساكن در شهرهای كوچك و روستاها نسبت به دیگر اقشار جامعه دارای درآمد كمتری بوده و به منظور جلوگیری از مهاجرت آنها به شهرهای بزرگتر باید تمهیدات و اقدامات بیشتری خاصه برای این افراد و تأمین مسكن و رفاه آنان انجام گیرد.

اجرای طرح های هادی در روستاها و شهرهای كوچك زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت كه تا چندین سال قبل بدون شهرداری و دهیاری اداره می شدند، از جمله طرح های عمرانی محسوب می شود كه اجرای آنها توانست امیدواری را در بین ساكنین به جا مانده در این روستاها و شهرها برای ادامه سكونت و بهره مندی از درآمد كشور به طور یكسان به وجود آورد.

علیرضا ناطقی مدیریت بنیاد مسكن انقلاب اسلامی شهرستان گلپایگان در راستای بهره مندی اقشار كم درآمد این خطه از خدمات این نهاد در گفتگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان كه صبح امروز در محل بنیاد مسكن گلپایگان برگزار شد، با بیان اینكه در حال حاضر از ۳۸ روستای شهرستان گلپایگان در ۲۲ روستا طرح هادی بین ۲۰ تا ۷۰ درصد انجام شده، اظهار داشت: در برخی روستاها اجرای مراحلی از طرح هادی از سوی بنیاد مسكن و تكمیل آن به دهیاری ها سپرده می شود.

وی به یكی دیگر از وظایف بنیاد مسكن كه تملك و واگذاری زمین مسكونی در روستاهای دارای اراضی ملی است، اشاره كرد و افزود: در راستای بهره مندی اقشار كم درآمد در روستاها، بنیاد مسكن انقلاب اسلامی ضمن واگذاری زمین و پرداخت وام مسكن كه در سال جاری ۱۵۰ میلیون ریال با بهره ۵ درصد ابلاغ شده است، به روستاییان و شهرهای زیر ۱۲ هزار نفر جمعیت كه شامل گوگد و گلشهر نیز خواهد شد، اقدام می كند.

ناطقی با اذعان به اینكه در روستاهای دارای اراضی ملی مانند رباط سرخ، سعیدآباد، وانشان، فرج آباد، استهلك و تیكن زمین به منظور ساخت مسكن به اقشار كم درآمد واگذار شده است، تصریح كرد: ساخت مسكن در روستاهای سعیدآباد، وانشان و رباط سرخ به صورت انبوه سازی در گذشته و در حال حاضر به صورت ۵۰ واحدی ساخته و تحویل می شود.

مدیر بنیاد مسكن انقلاب اسلامی شهرستان گلپایگان با اشاره به اینكه در حال حاضر در روستای وانشان ۴۸ واحد مسكن، بنیاد در حال اقدام دارد، افزود: در روستای رباط سرخ نیز در حال برنامه ریزی ساخت مسكن برای اقشار كم درآمد به منظور جلوگیری از مهاجرت روستاییان به مراكز شهرستان هستیم.

وی به ساخت مسكن ۹۹ واحدی در شهرك الوند گلپایگان اشاره كرد و افزود: تعدادی از واحدهای در حال ساخت در این شهرك حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیكی داشته كه امید است تا پایان سال و یا اوایل سال آینده به افراد واجد شرایط واگذار شود.

ناطقی با تقدیر از همكاری شهرداری گلپایگان در راستای اخذ پروانه های ساختمانی در منطقه شهرك الوند، خاطرنشان كرد: با توجه به اینكه واگذاری زمین در شهرهای بزرگ به علت ارزش افزوده ای كه پیدا می كند، دست به دست گشته و به همین لحاظ تعدادی زمین واگذاری در منطقه شهرك الوند به صورت راكد مانده است و این در حالی است كه نیاز به مسكن نظر به گستردگی جمعیت افزایش می یابد و اغلب زوج های جوان فاقد مسكن هستند، بنیاد مسكن نسبت به ایجاد طرح های ساخت مسكن به صورت انبوه برنامه هایی در دست اقدام دارد.

مدیر بنیاد مسكن انقلاب اسلامی شهرستان گلپایگان با بیان اینكه برای ساخت مسكن ساكنین روستای كوچری در منطقه رباط زیلیا ۱۴ هكتار زمین اختصاص یافته است، افزود: به منظور اسكان حدود ۱۹۰ خانوار روستای كوچری كه به دلیل قرار گرفتن در منطقه سد در حال ساخت (كوچری) مجبور به مهاجرت و سكنی در این منطقه هستند، ۲۰۰ قطعه زمین به صورت متمركز تفكیك و تاكنون حدود ۶۰ درصد از ۱۹۰ خانوار این روستا مراجعه و زمین های خود را جهت ساخت مسكن، تحویل گرفته اند.

ناطقی به مسكن مهر شهر گوگد اشاره كرد و افزود: مسكن ۹۰ واحدی شهر گوگد كه در دو طبقه با ۴۵ بلوك ساخته شده است، تعدادی از آنها تكمیل و طی یك ماه آینده به مالكین تحویل و مابقی نیز در اوایل سال آینده اقدام خواهد شد.

وی به صدور اسناد صادر شده در شهرهای زیر ۲۵هزار نفر جمعیت و روستاهای بالای ۲۰خانوار زیر نظر بنیاد مسکن اشاره كرد و افزود: از سال ۸۱ تا کنون ۳ هزار و ۹۶۰ جلد سند در شهرستان گلپایگان صادر شده است و در روستاهای  قالقان، مزرعه، آرجان، رباط ابوالقاسم، وارنیان و ضامن آباد نقشه‌برداری در حال اجرا است و سال آینده مراحل صدور سند اجرایی می شود.

مدیر بنیاد مسكن انقلاب اسلامی شهرستان گلپایگان افزود: امسال از ۶۲۰میلیون تومان اعتبارات تملک دارایی گلپایگان به بنیاد مسکن تاکنون ۷۰درصد آن تخصیص یافته است و از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ که در اختیار نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی است نیز مبلغ ۴۰۰میلیون تومان مصوب شد که تاکنون ۳۰درصد آن تخصیص یافته است.

ناطقی ادامه داد: از محل اعتبارات تملک دارایی امسال ۲۷۰میلیون تومان برای دیوار کشی ساحلی و زیر سازی و آسفالت روستای درُ هزینه شده است و برای تکمیل این پروژه نیاز به ۲۰۰میلیون تومان اعتبار دیگر‌ است.

وی در پایان یادآور شد: در روستاهای  قالقان، مزرعه، آرجان، رباط ابوالقاسم، وارنیان و ضامن آباد نقشه‌برداری در حال اجرا است و سال آینده مراحل صدور سند اجرایی می شود.

کد N671390

وبگردی