آفتاب

کمیسیون اروپا در پی بازنگری در قوانین شینگن

کمیسیون اروپا در پی بازنگری در قوانین شینگن

کمیسیون اروپا طی ماه‌های آتی درخصوص دستور کار امنیتی اروپا برای 2015 تا 2020 تصمیم‌گیری خواهد کرد و احتمالاً امنیت داخلی اتحادیه اروپا برای مقابله با تهدیدهای جنایی و تروریست‌ها تغییر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، کمیسیون اروپا با بازنگری در اقداماتش برای مقابله با تروریسم، عوامل مهمی را بررسی کردند که طبق دستور کار امنیتی آتی بود. اتحادیه اروپا به اجرای کارآمد سیستم اطلاع‌رسانی شینگن به واسطه کنترل‌های غیر تبعیض‌آمیز، هدفمند، دقیق و آگاهانه می‌پردازد. با در نظر گرفتن این مساله که اگر وجود یک چهارچوب مجازات قانونی نیازمند تقویت باشد، افزایش همکاری میان یوروپل و سایر آژانس‌های اروپایی لازم خواهد شد.

کمیسیون اروپا همچنین به تلاش‌های خود برای همکاری با پارلمان و شورای اروپا برای اتخاذ قوانین اتحادیه اروپا در سیستم ثبت اسامی مسافران در اتحادیه اروپا همکاری خواهد کرد و این اقدام قابلیت پیشگیری و شناسایی عملیات‌های تروریسمی و جرایم جدی در جهان را ممکن می‌سازد. کمیسیون اروپا با اعلام شرایط بازرسی‌ها طبق قوانین مرزهای شینگن، تاکید کرد که کشورهای عضو این امکان را خواهند داشت تا درباره داده‌های ملی و اتحادیه اروپا رایزنی کرده و اطمینان حاصل کنند که آزادی جابجایی تحت قوانین اتحادیه، امنیت داخلی و سیاست عمومی کشورهای عضو را نفی نکند.

در ادامه این بیانیه آمده است: چنین اقداماتی بر پایه ارزیابی تهدید انجام می‌شود و می‌تواند شامل موضوعات مختلفی از جمله شبه‌نظامیان خارجی شود. طبق ارزیابی‌ها، هر فردی که ارزیابی تهدید شامل آن شود، باید چک شود.

انتهای پیام

کد N671162

وبگردی