آفتاب

وزیر کشور:کلید انتخابات آینده در وزارت کشور با هدف صیانت از حق‌الناس زده شده است

وزیر کشور:کلید انتخابات آینده در وزارت کشور با هدف صیانت از حق‌الناس زده شده است

وزیر کشور گفت: کلید انتخابات آینده در وزارت کشور با هدف صیانت از حق‌الناس و مراقبت از اجرای دقیق قانون و رفتارهای خودمان از هم‌اکنون زده شده است.

به گزارش ايسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز در همایش تخصصی معاونین سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور با مورد توجه قرار دادن انتخابات سال آینده، گفت: انتخابات یکی از جلوه‌های تاثیرگذار، مهم و اساسی مشارکت عمومی مردم در تعیین سرنوشت سیاسی کشور و قدرت ملی قلمداد می‌شود و در نظام جمهوری اسلامی ایران همواره انتخابات در کمال آسایش، آزادی برگزار شده و اثر اراده ملت در آن تجلی داشته است و اگر آزادی در انتخابات را به عنوان برکت نظام جمهوری اسلامی ایران بدانیم همین می‌تواند کافی باشد.

وزیر کشور افزود: در دولت تدبیر و امید انتخابات باید به صورت کاملا قانونی، کاملا آزاد و کاملا سالم و باشکوه برگزار شود و ما به عنوان مجریان انتخابات باید بدانیم که وظیفه صیانت از حق‌الناس را بر دوش داریم و نباید اقدام و یا فعالیتی انجام دهیم که در باور و اذهان عمومی خدشه‌ای وارد شود و همچنین در بین فعالان سیاسی شبهه و ابهامی شکل بگیرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه به نظر من انتخابات از هم‌اکنون آغاز شده و ما نباید کار و اقدامی انجام دهیم که موجب سوء‌ظن و جانبداری باشد، گفت: جانبداری از گروه و جریان خاص سیاسی نباید به هیچ وجه مورد توجه ما قرار بگیرد چرا که ما به کسی دینی نداریم و اگرچه خودمان دارای تفکراتی هستیم اما در حوزه کار و امانتداری از حق‌الناس و اجرای قانون مدیون کسی نیستیم و هر کس خود را مدیون کسی بداند و در این راستا حرکتی داشته باشد که بخواهد تاثیری در روند برگزاری انتخابات بگذارد در قیامت معطل این موضوع خواهد بود و اگر در این دنیا من متوجه چنین موضوعی شوم آن شخص را رها نخواهم کرد.

وزیر کشور گفت: هر کس که از صندوق آرای رای بیرون بیاید نماینده مردم است و من از او در مسیر قانونی حمایت می‌کنم و ما اجازه نمی‌دهیم که به هیچ کس بر طبق قانون ظلمی وارد شود.

رحمانی فضلی خطاب به مدیران حاضر در این جلسه اظهار کرد: در بازیدها و تعاملاتتان مراقبت داشته باشید و بدانید که ما نباید از هم‌اکنون در معرض اتهام قرار بگیریم. برخی بر اساس باورهای نادرست ذهنی به طور سهوی و عمدی به دنبال ارائه تحلیل‌هایی از رفتار مجریان هستند بنابراین شما باید با توکل بر خدا و تاکید بر قانون در مسیر درستی گام بردارید.

مدیرانی که می‌خواهند به نوعی در عرصه انتخابات وارد شوند تا اول اسفند باید استعفا دهند
وزیر کشور همچنین در این جلسه اظهار کرد: من طی بخشنامه‌ای این موضوع را ابلاغ کردم که مدیرانی که می‌خواهند به نوعی در عرصه انتخابات وارد شوند تا اول اسفند باید استعفا دهند و من از اول اسفند به بعد استعفایی را قبول نمی‌کنم.

وی افزود: کلید انتخابات در وزارت کشور با هدف صیانت از حق‌الناس و مراقبت از اجرای دقیق قانون و رفتارهای خودمان زده شده است و شما مدیران متولیان ثبات و آرامش در این راستا هستید.

2929

کد N671123

وبگردی